Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: SmartXX LT OPX - går ej att stänga av boxen...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25

    SmartXX LT OPX - går ej att stänga av boxen...

    Jag har installerat ett smartXX LT OPX i en 1.6 box. Jag gjorde en LPC rebuild, och monterade chippet på Pinheader (Stiftlist). Sedan lödde jag D0 (LFrame) till D0 punkten på chippet. Det startar perfekt med SmartXX OS. Men jag kan inte stänga av xboxet med vanliga powerknappen! Jag kan inte göra det varken när jag är i OS eller kör M8 16, eller när jag kör original bios. Vad fan är problemet? Ska man löda dit några eject kablar eller??
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Och när man stänger av med "Shutdown" knappen i SmartXX OS, så stänger den av sig. Men då startar den inte upp sig när trycker på power knappen. Enda sättet att få igång den är att dra ur och plugga in ström kabeln. När man sätter i den så startar den sig själv. Helt j-vla vrickat!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Låter nästan som nåt defekt chip... du har inte nåt annat du kan testa? Iofs kan det ju vara nån liten lödtennkula som ligger någonstans o spökar för dig med men känns inte troligt. Lödningarna borde ju vara ok iom att chippet startar som det ska. Vilket bios kör du?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ju testa att plocka bort chippet. Då skall xboxen fungera som "original" om det vore fel på chippet.

    Har inte SmartXX lt/opx en separat pad för LFRAME att använda på xbox version 1.6?

    Den signalerar på ett "säkrare" sätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Chippet är det inte fel på. Jag testade att sätta LFrame tråden på en pad som kallas för LFRM (Tänkte att det står väl för LFrame) och då startar den inte upp så fort man sätter i strömkabeln. Och då startar den när man trycker på powerknappen. Men går fortfarande inte att stänga av på powerknappen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Tja vad kan det vara då?! Testa att löda loss chippet helt och hållet då som Hansi sa. Jag tycker de verkar helmysko, du kan ju kolla över alla kablar från powerknapp. Ett tu tre är det din power knapp som är trasig. Har inte hört att någon som fått sig en trasig power knapp men...

    Felsökning suger... Lycka till i alla fall.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ska testa lite olika grejer nu. Återkommer med resultat.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    hittat någon lösning? Skulle vara intressant att höra vad det berodde på om du lyckas lösa ditt problem.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Det finns en liten "flärp" som det står RD0 på, bryt bort denna så fungerar chipet som det ska!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ok, ska testa det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Merlin.swe, du är min hjälte nu mer!!!! Bryt bara bort flärpen, å sen funkar allt!
    TACK!

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Kul att inlägget kunde hjälpa dig!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    flärpen löste även problemet för mig, lite sent svarat kanske...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Xbox hd till PC. Måste den låsas upp i xboxet eller går det att göra i datorn?
    By juffsarn in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 09:52
  2. Går det att XBOX laddar från Dator hårdiskar ?
    By S I L E N T in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 22:47
  3. Går det att fixa "lagget" i icke-EU DDR-spel?
    By marukusu in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 13:56
  4. går ej att streama DivX 3 Low-Motion?
    By gheno in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 11:19
  5. Går ej att flasha om boxen vad göra?
    By Baggen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2003-09-19, 08:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •