Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vart ligger mappen?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Question Vart ligger mappen?

Jag har ett i-landsproblem som gör mig galen...

jag har en moddad box med unleash x som dash och kan inte hitta skin mappen!? har letat runt i bland alla dessa trådar och ger nu upp
    ngn som vet vart mappen ligger? eller om det finns ngt sätt att söka på xboxens hd..

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Den borde troligtvis ligga under c lr e:\unleash x\skins. Det är inte svårt att lura ut, har du en map som heter unleash x borde skins mappen ligga under den.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    nix ingen sådan mapp... har bara xbmc och unleash på c: har gått igenom alla mappar på jakt efter skin mappen... går det inte att kolla i ngn xml fil och se skin källan därigenom?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    under unleash mappen då? finns inte en skin map där? Ifall du har några xml filer liggandes under c rooten kan du alltid kolla i dem för att komma fram till en lösning. Eftersom jag kör med xbmc är jag lite osäker på hur det ser ut för unleash. Men för xbmc har du en fil som heter XboxMediaCenter.xml borde teoretiskt vara en likadan fil för unleash.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    ja det är det jag trodde också men han som flashade boxen verkar ha lagt unleash utan ngn mapp... det e skumt skulle faktiskt föredra att ha evox som start dash eller xbmc men det känns lite osäkert eftersom jag inte vet hur man byter start dash och har ingen dvd brännare så jag kan inte göra ngn sd... eller kan man göra en backup på datorn som man kan ftp:a om det blir nått fel?

vad snurrigt det blev :S

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Du kan enkelt ändra så du kör xbmc som dash istället för unleash. förmodligen har du en fil som heter default.xbe och en som heter nåntingannat.xbe dvs att den bootar i chippat läge. Under mappen med xbmc har du filer som heter t.ex. xboxmediacenter.xbe eller liknande och en xboxmediacenter.xml dessa två skall ligga i c:\ och heta nåntingannat.xbe (där någontingannat är namnet på din andra .xbe fil) och XboxMediaCenter.xml ska heta samma sak. OBS! Du måste även ändra i XboxMediaCenter.xml så du får rätt sökväg till Xbmc mapen.

Har du inte någon installations media av något slag kanske du inte ska grejja med det i onödan, det händer att man misslyckas med sina små "personlighets modifikationer" på sin box

Har du någon kompis som kan hjälpa dig måntro? I annat fall kan du bränna ut tex superdisc eller en console disc på en cdrw vilket många dvdläsare klarar att läsa och installera en ny dashboard.
    Last edited by copyright12; 2005-04-30 at 20:25.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    ok ska testa det... tack för hjälpen

Liknande diskussioner

1. Trött på att ta bort 0face008 mappen VARJE DAG!
    By chaka[tNs] in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 21:19
  2. Vart sparas inställningar?
    By Recman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 00:30
  3. [nybörjare] behöver hjälp med att hitta apps mappen
    By NORDWIND in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 16:39
  4. spel som ligger på cd-r ?
    By XpliziT in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 01:30
  5. VET INGEN? bilder på film mappen!