Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Seg överföring via FTP

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Seg överföring via FTP

Hej, hoppas att nån här kan hjälpa mig..
    Överföringen går som sagt otroligt segt (börjar runt 70kbps och jobbar sig ner till runt 20) jag tycker att jag har försökt med allt, öppnat portar, ändrat duplex inställningar, prövat olika FTP-klienter osv. Vad kan det vara som är fel??

Jag kör med en trådlös router, netgear WGT 624 v. 2 fast både xboxet och datorn i fråga är inkopplade med kabel.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Vad har du för duplex-inställning?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av frejac
    Vad har du för duplex-inställning?
    han skrev ju att han testat att ändra duplex-inställningar

Stilnox :
    har du försökt kopplaförbi allting och kört korsad mellan xbox och pc för att kolla om det är nätverkskorten?
    Detta är min signatur

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Mjao: Visst skrev han det, men jag frågade inte om han hade provat. Jag frågade om vad han hade för inställning nu. Inte riktigt samma sak.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    just nu kör jag på på automatiskt läge, vad nu menas med det (verkar funka bäst till internet) men har prövat på både hel och halv och det ger ingen nämnvärd skillnad.

Ska kolla om jag har nån korsad kabel liggandes nånstans, men jag kör ju ändå med samma nätverkskort, hur menar du att det skulle utesluta det??

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    OKey.. missuppfattade nog lite vad du menade..

prövade med korsad kabel och det gick lika jävla långsamt, inget fel på routern alltså.

Har iofs ett integrerat "nätverkskort" i moderkortet, ett nytt moderkort men ändå, kanske är det som krånglar. funkar bra till allt annat dock.

Vad tror du, är det nån inställning eller är det bara och köpa nytt??

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Blir ju bara jag som skriver i den här tråden

Tog min externa hårdisk och kopplade in i min flickväns bärbara dator, prövade och föra över några joey avsnitt till xboxet, det gick säkert 100 ggr snabbare utan att överdriva, och då är hon inkopplad till nätverket med ett inbyggt
    trådlöst 54 Mbps nätverkskort.

Så då är det väl nätverkskortet på min dator då? Men vad F-N är det som är fel, jag har inga problem med och tanka runt 800Kbps vid bra förhållanden, varför stryper den hastigheten till x-boxet så ?

Tips Tips Tips

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    har du testat att tanka nått annat än mellan boxen och pc sen du upptäckte hur långsamt det gick? så att du vet att det inte har blivit överlag mycket sämre än när det gick snabbt att ladda?

nu skrev jag väldigt krångligt

EDIT: förresten har du xp med sp2? isåfall ska du stänga windows-brandväggen och pröva igen

Frejac:
    jag förstod att det var vad du menade men jag tyckte inte det var relevant då han skrev att han hade testat alla inställningarna utan resultat.
    Last edited by mjao; 2005-05-03 at 11:07.
    Detta är min signatur

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    alltså det här är skumt, att föra över saker från dator till dator i nätverket går med bra hastighet, varför går det just inte till xboxet? känns som nån bugg, men vad ska jag göra.. har prövat att uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet både från realtek som är märket på det och MSI som är moderkortet..

Windows-brandväggen är av..

Liknande diskussioner

1. FTP överföring mellan XBOXAR
    By swippern in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 22:18
  2. Fel lösenord vid överföring via FTP
    By mrwbranch in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:56
  3. Seg överföring på ftp
    By harten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 19:07
  4. Satans seg ftp *galen*
    By FactoryRacing in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 10:59
  5. FTP överföring till xbox, gör att jag...
    By zelcor in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 15:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner