Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Dubbla mappar av mp3:or..

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Dubbla mappar av mp3:or..

    Hej!

    Har lite problem, jag får upp alla mina albummappar 2 eller flera gånger på rad i mp3listan (genre, artist etc) i xbmc. Det funkar ju, men är lite jobbigt.. Kör en rätt ny version av xbmc... Vad jag har gjort är att jag delat ut min mp3 mapp från datorn och kört scan. Någon som vet hur man får bort dessa dubbla referenser till musik mapparna?

    En andra fråga, troligen rätt lätt att besvara (hoppas jag), i mina albummappar ligger det playlists för det aktuella albumet, men jag har inte hittat något sätt att vissa dessa i xboxen, dvs jag vet inte hur man gör för att få fram dem, ibland bara syns dom ibland inte... Alltså när man blädrar på tex artist och man hittat albumet man vill lyssna på, hur växlar man över så att man kan se och trycka på playlist filen för just det albumet?

    Hoppas ni har några bra förslag/tips..

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    - Om du kollar i din XboxMediaCenter.xml under <music> så kommer du att märka att du förmodligen har lagt med din F:\Music 2 gånger.

    - Om du använder dig av visar filvyn så har du en knapp på vänstersidan som heter Playlists där alla dina playlists finns, du måste kanske scanna F:\Music först men sedan skall dom finns där. Dock så finns det ingen större idé att använda det läget. Använd dig istället av Library visning så har du högst alltid ett alternativ som heter All Songs, All Albums... osv.

Liknande diskussioner

  1. Vilka mappar och filer på c: hör till Evolution-X Dashboard:en?
    By MrNismisk in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 12:23
  2. Frågor om dvd2xbox och mappar (amatör)
    By Slask in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 10:45
  3. Dela ut mappar på xboxen?
    By falconiii in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:57
  4. Kan föra över filer men inte hela mappar, vad göra?
    By Sunde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 10:40
  5. sortera spelen i mappar.
    By mEn_mAn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 19:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •