Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: måste jag flascha bios om det fungerar med orginal?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    måste jag flascha bios om det fungerar med orginal?

    Hej!

    Har monterat mitt första duox2 chip i min nya crystal box.

    Jag har inte flachat bios, men det fungerar med det evo x bioset som var på chippet (nytt chip)

    Så min fråga lyder- måste jag flacha in M8_16.bin bioset fast det fungerar???

    Fungerar m8.bin i 1,6:an eller kan jag ta för givet att det är det M8_16.bin bioset som är på chippet nu?

    Tacksam för svar!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flasha om så du vet att du har rätt BIOS. Annars kan enligt av oss ej bekräftade uppgifter (vi tänker INTE testa!) xboxen gå sönder!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    chansar nog på att det funkar, tycker det verkar så klurigt att flacha bioset på duox2....
    har köpt några xbit och spider av er innan som jag monterat åt polare, å dem va ju simpla att flacha......men beskrivningen av flachning på duox2:an tycker jag e lite luddig så jag törs nog inte chansa å flacha fel....

    återkommer om det skiter sig (så får ni det bekräftat =/ )

    tack för snabbt svar....nu törs jag nog spela iaf.... (då ni inte har det bekräftat)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ju bara att flasha rakt av med evo-x inbyggda flasher
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har ett duox2 chip som jag tänkte flasha om eftersom jag har köpt en 200gb hdd. Dessutom har jag laddat hem Evtool för att, vad jag förstår, kunna patcha in lba48 och igr på ett enkelt sätt. Jag har två frågor, hur stort skall bioset som man skall flasha vara? och hur patchar jag in LBA48 och IGR med Evtool?

Liknande diskussioner

  1. Orginal bios fungerar inte längre.
    By bourghardt in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 13:14
  2. HDD byte,låsa HDD,error 05,bootdisc,mm
    By Chewie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 15:27
  3. Chippa Crystal Edition, går det verkligen?
    By NiQ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 03:56
  4. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  5. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •