Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Flashat och nu totally fucked!?

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Flashat och nu totally fucked!?

Har en gammal XBOX med gammalt chip fråga mig inte vad det är.. vi pratar stenålder här.. hösten 2002.
    Körde tidigare X2 BIOS 4983 rätt länge fungerade utmärkt.
    Flashade nu till X2 BIOS 5029 INTERNAL (x2_5029_vOld_512k.bin) med x2config.ini på E:\
    Gjorde inga ändringar i x2config.ini eftersom jag tyckte det såg bra ut allt som stog som default.
    Flashningen gjordes med Xflash och det såg bra ut, inga fel, det stog "Finished press Start to start again". Då startade om xboxen med lilla av/på knappen där fram.
    Nu står min XBOX och har en den stora Eject knappen blinkandes Grönt/Rött/Grönt/Rött... ingen bild på TVn och den vägrar läsa från CD/DVD och HD.
    Min hårddisk är inte låst så vitt jag vet.
    Hur fan fixar jag det här hahahah!?!?? Kan jag fixa det själv tro, kan PSXCare fixa den??
    I'm lost..
    MVH
    Per.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du hade förmodligen en xbox utan chip med 1M originalbios, eller något 1M stort chip vilket inte alls gillar att du bara flashade 512K

Eller så har du ett 256K chip, men då borde xflash ha sagt ifrån.

Om du inte har något chip monterat så är det enklast att montera ett chip nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar Hansi, jag misstänker nog att jag har ett 256kb chip. Jag fick den chippad hos er på Kammakargatan hösten 2002. Jag kommer inte ihåg vad det var för chip då som var aktuellt. Måste varit något av dom första chippen som kom, inte var det Xecuter iaf :-)

Så det låter som jag strulat till det riktigt rejält... kan ni på PSXCARE åtgärda? Vad behöver göras?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det ett chip i den så kan vi nog flasha om det. Annars får vi montera ett chip åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Perfekt, jag kommer in med den på måndag till Kammakargatan om ni finns kvar där!? Eller finns ni bara på Blekingegatan 16 nu? :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är blekingegatan 16 som gäller

Liknande diskussioner

1. Bytte fläkt och saknar nu bild
    By jurg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 07:30
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner