Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Xbox startar inte

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xbox startar inte

    Vårt xbox startar inte, den blinkar vägelvis grönt/rött o finns inte med i felkodlistan i boken.
    Det hände i samband med att vi skulle lägga in ett spel på hårddisken den kan ju inte sluta fungera för att hd,n blir full?
    Jag har tagit ut hårddsiken för att sätta i datorn, men den hittas inte där o någon har sagt att den har ett annat filsystem som göra att datorn inte kan läsa från den.
    Så nu vet jag inte mer vad jag skall göra? Någon som har erfarenhet av detta?
    Last edited by toxicated; 2005-05-06 at 10:46.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sätt i tv-kabeln ordentligt i boxen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ursäkta mig jag skrev fel den blinkar växelvis rött/grönt , på bilden står det bara "Service required"
    Har tryckt på alla kablar ordentligt nu utan framgång

    Citat Original inlägg av Hansi
    Sätt i tv-kabeln ordentligt i boxen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Står det Service Required så står det även en felkod uppe i vänstra hörnet. Med hjälp av den koden kan jag ge dig lite mer träffsäkra tips om vad du har för problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du kanske har lyckats låsa upp hårddisken. Men det ska ändå gå att starta xboxen även fast hdd'n är upplåst. Men om man har softmod/exploit installerad på xboxen så kan man inte starta den med upplåst hdd. Har du chipp eller softmodd? Om du har chipp, Villket bios kör du?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    kom på en grej, Har du kollat så att bygeln på hårddisken står på CS (CableSelect)? Om den inte gör det får man "service required" meddelandet.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Står det Service Required så står det även en felkod uppe i vänstra hörnet. Med hjälp av den koden kan jag ge dig lite mer träffsäkra tips om vad du har för problem.
    Aha vad bra, där står 07

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Du kanske har lyckats låsa upp hårddisken. Men det ska ändå gå att starta xboxen även fast hdd'n är upplåst. Men om man har softmod/exploit installerad på xboxen så kan man inte starta den med upplåst hdd. Har du chipp eller softmodd? Om du har chipp, Villket bios kör du?
    Oj vilka frågor jag har nog ingen susning just nu om vad det är vet det e barnens xbox som köptes färdigt. Vet att det är chip i den tror det hette executor.......bios vet jag tyvärr ej hur får man reda på det?

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    kom på en grej, Har du kollat så att bygeln på hårddisken står på CS (CableSelect)? Om den inte gör det får man "service required" meddelandet.
    Nej byglen står rätt, alltså xboxet har funkat i kanske 8 månader sen efter att vi skulle försöka lägga in ett spel på hårddisken så ville den inte starta.
    Ingen har pillat på något hårdvarumässigt iaf

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Efter en sökning på googel hittade jag att 07 är
    07 kernel HDD timeout

    Men vad innebär det i praktiken, är hd´n död?
    Vad kan man göra?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla att alla kablar sitter ordentligt till hårddisk och dvd-läsare. Prova byta hårddisk, prova byta ide-kabel, prova byta dvd-läsare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Kolla att alla kablar sitter ordentligt till hårddisk och dvd-läsare. Prova byta hårddisk, prova byta ide-kabel, prova byta dvd-läsare.
    Mysko efter att ha drat ut sladdar o jumprat om så har den ändrat felmedelande till
    05 kernel HDD ej låst (Original biosar kräver att hårddisken är låst(locked))
    Vilket mög.....

    Har den dock på cs i jumpringen igen men ändå ....

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då fungerar hårddisken, men chippet är avstängt eller har slutat fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Då fungerar hårddisken, men chippet är avstängt eller har slutat fungera.
    Jaha det var ju inte så himla kul

    Tack för hjälpen

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    bara att sätta i ett färdigt flashat chip, och låsa HDD'n.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 16:18
  2. Program som inte startar
    By matena in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 14:13
  3. Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!
    By Manderlore in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 22:31
  4. Död Xbox? Vet inte... vet ni?
    By Chali2na in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 16:35
  5. Xboxen startar inte..
    By nrowa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 14:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •