Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Lite frågor angående gamecube..

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Sweden
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lite frågor angående gamecube..

    hejsan, jag är ny här och har tittat runt i de flesta trådarna men det finns fortfarande några frågor jag skulle vilja ha svar på; så här kommer dem.

    * Om man vill ladda hem och bränna spel på Mini-DVD eller DVD+-R måste man då ha chippat cuben för att de ska fungera?

    * Hur mycket kan en Mini-DVD lagra?

    * Finns det någon bra sida som man kan ladda hem gamecube-spel från? På DC++ är det inte många som har sådana och på bittorrent laddar den i snitt i 1kb/s vilket inte är någon höjdare.

    * Vad är det för funktioner man får om man köper ett viperchip? och om man köper det inkl. montering här på psxcare, skickar man då cuben till er eller kommer ni till mig?


    Tack på förhand

    / Johannes

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha chippat kuben, eller köpa diverse produkter som på olika sätt gör att du kan starta spelen utan chip.

    En Mini-DVD lagrar 1.46GB

    Du skickar kuben till oss, när du får tillbaka den så startar den importerade och brända spel.

    OBS - efter 2005-07-01 levereras chippet "tomt" och vi kommer inte kunna erbjuda support för användande av chippet för att kringgå tekniska åtgärder som skyddar upphovsrättsskyddade verk (kopierade spel).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Sweden
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Citat Original inlägg av Hansi
    Du måste ha chippat kuben, eller köpa diverse produkter som på olika sätt gör att du kan starta spelen utan chip.

    En Mini-DVD lagrar 1.46GB

    Du skickar kuben till oss, när du får tillbaka den så startar den importerade och brända spel.

    OBS - efter 2005-07-01 levereras chippet "tomt" och vi kommer inte kunna erbjuda support för användande av chippet för att kringgå tekniska åtgärder som skyddar upphovsrättsskyddade verk (kopierade spel).

    Okeeej, tack för svaren Om jag köper en sådan montering står det då adress och liknande samt vad man ska ha för paket osv? Vem betalar frakten och hur betalas allting över huvud taget?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Gamecube kan starta nerladdade spel!
    By Hansi in forum Gamecube Spel
    Inlägg: 138
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 19:02
  2. X2.3B Lite & Lite PLUS Tutorial för Xbox 1.6!
    By xjoshuax in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 21:32
  3. LITE versionen kommer antagligen att kunna flashas..
    By tjoff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:01
  4. Gamecube backup/kopierings nyheter.
    By boobytrap in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 08:39
  5. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •