Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Service Requried: 05 vid vissa uppstarter

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    21

    Service Requried: 05 vid vissa uppstarter

    Har fått ett fel som jag inte blir klok på. Jag kan sitta och spela med xboxen då den helt plötsligt hänger sig, ljud och bild bara fryser till. Måste då starta om den på On/Off-knappen. Oftast efter att detta har hänt och jag startar om den så får jag upp "Service Required" med felkod 05. Den felkoden är ju för att hårddisken inte skulle vara låst, inte sant? Hur många gånger jag än startar om xboxen nu så kommer den inte gång utan felkoden kommer upp. Enda sättet att få maskinen att rulla igen är att dra ur strömsladden och låta den vara ut i kanske 5-10 min, sedan går det bra igen och kan sedan fungera några dagar eller nån vecka, sen kommer felet tillbaka. Om det skulle vara att HDD inte är låst så borde det väl inte räcka med att göra lådan strömlös en stund, eller? Felet kan komma tidigt (när man inte kört länge med boxen) men oxå när man suttit och spelat i flera timmar, så nåt med överhettning eller liknande kan jag inte tänka mig att det är. Nån som har haft liknande eller har en aning om vad f*n det kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    det kan vara en dålig lödning på chippet som tappar kontakten när boxen blir varm..

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Säger inte att det inte skulle vara det men eftersom boxen kan visa upp felet även efter att man kört bara 5 minuter (och ibland inte förrän efter 2-3 timmar) så känns det inte som om det är det ändå...Och jag tror inte det räcker med att bara stänga av den och låta den vara, utan man måste dra strömmen för den och sedan vänta 5 min. Kan det finnas nåt minne eller liknande på boxen som jävlas?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är chippet som jäklas om du får det felet.

    Prova att låsa hårddisken, då kommer du antingen få upp original MS dashboard eller en annan felkod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Ok...det var längesedan jag gjorde det...hur låser man hårddisken?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om du har "lock harddrive" i din system meny. Eller config magic i din apps meny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Grafikska fel på bilden vid uppstart samt på vissa spel?
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 19:44
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •