Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: DVD+RW

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Råå, Helsingborg, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question DVD+RW

    Tjenare. Jag har en SPCH-30004 (eller hur de nu e) Anyway. Den kan inte spela dvd+rw.. Och jag har en DVDrw brännare. Kommer min PS2a kunna läsa Dvdrw om jag chippar den.. eller behöver jag en nyare PS2 modell, V5/V6?
    /Thaa

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    meen... kan man bränna DVD-R på en DVD+RW brännare??

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    spel:
    Det gör den visst. Tror att det är ifrån v5 som den klarar det. Den klarar även rw av alla sorter...

    Billy Rey:
    Nej du kan inte bränna dvd-r i en dvd+r men nu finns det combi som klarar bränna både -r & +r.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Råå, Helsingborg, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy

    Jo. DVDrw funkar på min kompis PS2a.. För den har V6(tror jag de e). Så jag undrade bara om Chippet kunde fixa min fattiga V4a.. men så är tydligen inte fallet. BAra till att slänga skiten o köpa ny då.
    /Thaa

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    hmm okej. Jag har en philips dvd+rw a01 nånting. Antar att den kan bränna dvd+r då... klarar PS2 dvd+r? Har nyligen fått med en DVD brännare i en dator som farsan fick från jobbet...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    ps2 klarar dvd-r,-rw,+r,+rw

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    jag har en SCPH-30004, alltså en "V3" om jag inte har fel...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    * SPEL *
    Då är det från v6...

    Från ett annat forum
    Fråga "from what i have heard v4 will not play +R only -R only V5-7 will"
    Svar "Wrong.. I got a buddy who has a Version 4 system and i sometimes burn him PS2 dvd games using my DVD+R burner... THe media works fine for him... The media i currently use for my Phillip DVD+R/+RW burner are the Ritek brand. I have burnt over 75+ PS2 dvd games with this media and one hasn't failed yet"

    * Billy Rey *
    Då går det inte...

    <small>[ 01 December 2002, 20:33: Meddelandet redigerat av: ktd ]</small>

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    hmmm... altså. Jag har en Philips DVD+RW a01 brännare. Den kan inte bränna DVD+R. Eller är det PS2 "V3" som inte klarar DVD+R?????

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    v3 klarar inte +r eller +rw. Den klarar inte rw alls. Vare sig cd eller dvd -rw/+rw...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    okej, tack då vet jag! Det var inte precis bra nyheter eftersom att det verkar vara en +rw brännare jag fått me min senaste dator. Jaja... det ordnar sig nog på nåt sätt.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    Eller jag har en Philips DVD+RW-D01. DEn kan väl inte bränna DVD-R? Jag vet asså ingenting vad som menas med DVD+ o DVD-...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    hmm om du har en dvdbrännare så klarar den dvd-r de gör alla dvd brännare...
    Dvd+r de är bara löjligt att de finns!!! De räcker med cd-r och dvd-r sen behöver man INTE några andra skivor egentligen.
    Spelet tar aldrig slut de går bara runnt runnt!!!!!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    ... asså kan ALLA brännare bränna DVD-R. I ett annat inlägg här var det en kille som sa att han INTE kunde bränna DVD-R för att han hade en DVD+R brännare... jag e så jävla förvirrad!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Bill Rey:
    <strong>... asså kan ALLA brännare bränna DVD-R. I ett annat inlägg här var det en kille som sa att han INTE kunde bränna DVD-R för att han hade en DVD+R brännare... jag e så jävla förvirrad!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">ja alla brännare kan bränna dvd-r!!!!
    Annars har han ingen dvd brännare...
    Spelet tar aldrig slut de går bara runnt runnt!!!!!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    alla brännare klarar inte alls att bränna dvd-.jag har en HP dvd+r,rw brännare och med den går det INTE att bränna dvd- men dvd+ fungerar utmärkt!

    MOHF: varför skulle det då finnas dvd+ skivor om alla dvd+ brännare kan bränna dvd- ??

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    varför finns det ens dvd- o dvd+? Det är ju helt löjligt ju! Vad händer om man försöker bränna dvd- på en dvd+ brännare?

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    MOHF : Han är hellt ute och cyklar....

    Bill Rey:
    vad som händer är bara att när du väll har läst in skivan som du vill bränna står de att din brännare inte stödjer dom skivorna
    och där med inte bränner på dom

    <small>[ 06 December 2002, 14:02: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Post

    din brännare kan inte bränna dvd-r/+r skivor alls. Har en likadan jag me.. som följde med Dells paket för ett tag sedan. Den klarar bara att bränna DVD+RW skivor.. helt sämst.. en cd-brännare som klarar dvd+rw kan man säga =/
    Take one's adversity Learn from their misfortune Learn from their pain Believe in something Believe in yourself Turn adversity into ambition Now blossom into wealth

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    emsee: Nej fyfan vad värdelöst!! Vad fan ska den va bra för... nej tack. Aja ska nog fixa en till dvd brännare till mycket bra pris.

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Post

    ja samma här.. ska köpa en "riktig" dvd-brännare snart.
    Take one's adversity Learn from their misfortune Learn from their pain Believe in something Believe in yourself Turn adversity into ambition Now blossom into wealth

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    DVD brännare kostar ju endå inte så mycket längre idag som typ för ett halvår sen. Ser att det finns några som bränner alla format o kostar runt 3500kr.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Hej.
    Här kommer lite info om PS2:ans stöd av olika diskar. Tar bara med info från version 4 o farmåt...

    "Version 4 - Basic playstation 1&2 Games dvd-r compatability, NO DVD-RW, NO DVD+R, NO DVD+RW COMPATABILITY

    Version 5 - Basic playstation 1&2 Games dvd-r compatability, MILD DVD-RW, MILD DVD+R, MILD DVD+RW COMPATABILITY

    SECOND GENERATION PS2
    VERSION 7 - (SECOND GENERATION PS2) Basic playstation 1&2 Games DVD+R,DVD+RW,DVD-R,DVD+RW compatability

    The reason you can play dvd+,- ANYTHING is due to the fact that sony has implimented a new laser on the console that is more acurate then it's previous models. "

    Hoppas att detta hjälper någon..

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    luleå
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face

    Hej jag har en scph-30004 med messiah
    och den klarar inte av dvd+rw.(har en philips dvd+rw-d01 skit brännare)
    däremot har jag en polare som har en scph-30004R med messiah och hos han går det klockrent med dvd+rw.
    vad är det för skillnad??och vad klarar
    min ps 2:a av egentligen.Det är lite luddigt nu.

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22

    Post

    R står för reviderad version av 30004. Alltså lite mer förfinad kan man säga, tror jag ska jag tillägga =). Kanske just det där med lasern som stod tidigare i tråden...?
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av warp:
    <strong>R står för reviderad version av 30004. Alltså lite mer förfinad kan man säga, tror jag ska jag tillägga =). Kanske just det där med lasern som stod tidigare i tråden...?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad är då¨39004R, en reviderad version av 39004 (som inte finns).

    Jag är ganska säker på att R står får "Remote", alla R-modeller har stöd för sonys fjärrkontroll utan att man behöver lägga någon drivrutin på minneskortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/playstation-2-modeller.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/playstation-2-modeller.asp</a> kolla under den första stora bilden på 30004R .......Reviderad version. Jag ska inte tjafsa emot dig för det är nog så som du säger !

    <small>[ 17 December 2002, 19:39: Meddelandet redigerat av: warp ]</small>
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Man skall inte tro på allt man läser på nätet :-)

    30004R skulle ju kunna vara en reviderad version av 30004
    Men vad är 39004 en reviderad version av isåfall...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Man skall inte tro på allt man läser på nätet :-)

    30004R skulle ju kunna vara en reviderad version av 30004
    Men vad är 39004 en reviderad version av isåfall...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ingen aning =) men mitt svar syftade till spiddes fråga ang. 30004/30004R
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    luleå
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    svara på min andra fråga istället.
    jag har en scph-30004 med messiah.
    vad funkar och inte?dvd+rw funkar inte det har jag konstaterat redan men fungerar +r då eller är det -r som gäller för mig?
    det borde du kunna svara på hansi.
    mvh.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  3. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 15:35
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. DVD reg X i danmark?
    By dos in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-08-22, 07:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •