Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad ska man ta

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Vad ska man ta

Tja

Tänkte chippa min xbox men jag vet inte vilket chipp man ska ha ska man ta det dyraste eller de billigare modellerna?

De kraven jag har är

1.Stabilitet går i första hand altsså jag vill att chippet ska hålla minst några år samt inte strula.
    2.Vill kunna köra backup spel altsså spel jag har kopierat själv... som det ser ut nu så har mina småsykson förstört 2st spel med grova repor.

vet typ ingenting om chipping/bios/flashing etc... blir det för jobbigt för min del att hålla på med sånt? = )

har en krysslåda tillverkad 2003-05-12

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    X3 är ju aldrig fel, men vill du spara ett par hundralappar så rekommenderar jag "ner till" SmartXX lite/opx. Går du ner på ännu enklare chip är risken större så missar du massa trevliga funktioner som hjälper dig att enkelt ordna upp problem med felaktigt bios på chippet, korrupt eeprom och annat man kan råka ut för.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    X3 är ju aldrig fel, men vill du spara ett par hundralappar så rekommenderar jag "ner till" SmartXX lite/opx. Går du ner på ännu enklare chip är risken större så missar du massa trevliga funktioner som hjälper dig att enkelt ordna upp problem med felaktigt bios på chippet, korrupt eeprom och annat man kan råka ut för.

Okej då är det altsså bättre för min del att ta ett dyrare chip.

säg att tex chippet pajjar/lödningarna släpper, fungerar xboxen "ochippad" då eller kommer den vägra starta iom chippet som är fastlödd är trasigt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "beror på"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

men om du vill kopiera dina spel till HDD måste du installera ett program på xboxen som heter dvd2xbox och det finns på ***********en eller om du laddar ner det ifrån #Xbins EFnet och sedan FTP:ar över den till programm mappen som brukar vara:

E:\apps {om du inte har uppgraderat din HDD till en större - 8GB}
    F:\apps {Om du har uppgraderat din HDD från 8GB till mer}

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 08:19
  2. vad ska man ha?
    By MetalMan in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 23:09
  3. Vad är skillnaden om man har ett 256 k chip mot ett...
    By _Bagarn_ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 15:56
  4. Om man ska löda 1.1:an?
    By Sander in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 00:08
  5. vilken dvd media ska man satsa på?
    By jompa in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 00:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner