Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Ny hårddisk gör att vissa brända spel inte startar

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Ny hårddisk gör att vissa brända spel inte startar

    Hej,
    jag har ett konstigt (i alla fall för mig) problem. Jag har en moddad xbox som har ett startxx chip i sig. Efter det att jag uppgraderade hårddisken så slutade vissa spel att fungera. Som exempel så startar "Call of duty" upp men när man kommer till "press start" så vägrar den att gå vidare. Den reagerar inte ens på det. Är det någon som har en susning på vad det skulle kunna vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Lösning?

    Hej igen,
    Tänkte bara komma med en lösning till mitt problem om någon annan får samma beteende.
    Jag bytte hårddisk och installerade om den helt på samma sätt. Den förra var en Seagate barracuda 160GB och den som jag använder nu är seagate barracuda 300GB. Båda installerade jag med superdisc 3.7 (ja eller någonting sådant...) Ingen aning om varför det inte fungerade med den förra men nu fungerar det i alla fall.
    Om någon har en aning om varför så får denna någon gärna kommentera detta inlägg.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har 300GB disk MÅSTE du dela upp den i F och G partitioner!

    Annars kommer det börja hända tråkiga saker med ditt filsystem när den börjar bli full på F
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Betyder det om jag har en 300GB disk så f: bara vara 137GB (eller någonting sådant) resten måste finnas på G? Vilka program finns det som stödjer att det finns en g partition?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De flesta program stöder G nuförtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag råkade göra ett mistag när jag installerade en 300 GB hårddisk för nån vecka sedan. glömde totalt av det här med att dela upp den i både f: och g:. så nu så är den pationerad så att allt läggs på F: .
    Innehållet på hd:n har inte kommit upp till 256 GB än som tur är.

    mina frågor är nu följande:
    -anntar att jag ska uppgradera bioset till x2 5032.67.... eller???... har ett smartxx V2 chip.

    - måste jag formatera om min F-partition eller räcker det med att formatera G: ???

    // Fuze

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Valfritt .67 bios :-)

    Du måste formattera om f (och g)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Har problem med vissa spel att fungera!
    By Tonlan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 10:47
  2. Spel startar inte....
    By InZaghi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 04:58
  3. trött på att den startar spel själv....
    By wixia2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 20:35
  4. Vissa spel vägrar att fungera !!!
    By LillTimpa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 21:38
  5. Kan spela brända spel men inte brända musikskivor?
    By Boris in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-10, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •