Jag kan inte se undertexter till brända dvd filmer ( såna filmer man bara har bränt ut ett språk och två texter, alltså inte hela menyn ) jag andvänder dvd dongle free dvd player! Vad ska man göra?
Tack på förhand !
Jag kan inte se undertexter till brända dvd filmer ( såna filmer man bara har bränt ut ett språk och två texter, alltså inte hela menyn ) jag andvänder dvd dongle free dvd player! Vad ska man göra?
Tack på förhand !
Hmm, kommer inte ihåg, har dongle dvd verkligen stöd för subbar?
Om den har det:
Har du valt och sparat rätt undertexter när du rippade? Blir mer och mer vanligt att det finns olika "Swedish" subbar med på DVD filmerna, gäller o ta rätt så man inte får den för directors comments etc. etc.
prova spela filmen i xbmc lär ju funka bara mecka med kontrollen
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Jag fick samma problem för ett tag sen, vet inte varför jag inte helt plötsligt kunde få fram texten på mina dvd filmer jag brännt. Jag kunde inte få fram texten i vare sig xbmc eller i launch dvd.
Tetstade stänga av chippet och då kunde jag få fram texten med hjälp av fjärrkontrollen.
jag har ingen fjärr så det blir ju svårt, finns det ingen annan DVD spelare man kan lägga in ?
Har du xbmc?
ja det har jag !Original inlägg av Krissttoffer
Tryck på Y så får du upp en kontrollpanel där du bland annat kan välja vilken undertext du vill ha.
det har jag prövat det kommer inte upp nån meny !!Original inlägg av Krissttoffer
Ok, men testa "Launch Dvd" så ska du nog inte ha några problem.
är det inte startknappen man ska trycka på för att få upp menyn, har väl blivit lite ändringar i nyare buildsen.
Det är sant, i nyare builds är det inte Y.
jag har även prövat det!! Hur gör man när man byter spelare då? Är det bara att gå in på xboxens hårddisk och ta bort den gamla spelare och lägga in den här launch dvd`på samma plats?
Nej, ta inte bort din media center, lägg bara in Launch dvd under apps mappen!
nej inte ta bort media center men ska man inte ta bort DVD X2 Dongle free dvd player!
Var hittar man Launch dvd player då, är det samma som Power DVD player??
Last edited by sarrow; 2005-09-08 at 17:12.
Ta bort det du inte vill ha kvar, men det är bra att ha kvar xbmc eftersom den klarar av så många filtyper. Dc++ te.x.
Eller så kan jag skicka den till dig!
vadå dc++?
skicka den till mig då ! anderslundin79@telia.com
Via mail
hur ska du skicka det då?
Om jag nu skickar den till dig, vet du hur du får in den på boxen då?
Bookmarks