Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nybörjare

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Nybörjare

Hej, jag är nybörjare på XBox och chip o grejer (köpte boxen igår) och undrar vilket chip som är bra om man vill kunna spela "utlänska" spel samt titta på dvd filmer (har en sån där fjärrkontroll), använda 5.1 ljudet, titta på xvid och divx filmer?

Tacksam för svar

/Anders

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Alla chip som kan hålla bios (DVS alla chip som säljs nu för tiden). Det är bara att ta det billigaste. För de grejer som du nämner ovan, kan man göra med alla chip. Plocka helt enkelt det billigaste, kan kanske även vara värt att köpa ett lödfritt chipp för att underlätta installationen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Men en polare chippade sitt xbox för 650kr, det funkar tydligen klockrent. Men han är segare än sirap så att fråga honom om xvid eller divx funkar är som att slänga pengarna i sjön

jag tänkte på en grej. Köpte ett spel samtidigt som boxen. Leisure suite of Larry. DVD-romen håller på o läser hela tiden! Skitjobbigt!
    En sak till. Hur vet jag vad jag har för version på xboxen? Har läst lite här om 1.6 eller nåt. Vad har jag? köpt i Norrköpings största spelbutik Digistore.
    Last edited by phanders; 2005-05-11 at 15:27.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    eftersom du köpte xboxen igår så har du en 1.6 box. Och du kan ju byta ut hårddisken mot en större och lägga in och köra spelen därifrån, då slipper du ju det störande ljudet från dvd-läsaren.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Okej! Tack. Men hur mycket tar ett spel på disken då?
    Funkar det med dvd-rw skivor? Har massa sånna hemma, morsan o farsan köpte fel i julas

Hur tankar man över spelen till xboxen då? Kan man lägga över via nätverket? Såg att det fanns en nätverkskontakt på baksidan. Är den bara för xbox live?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Du kan tanka över vad som hälst via nätverket, Låtar, spel, filer, allt möjligt. Det görs genom att man lägger in en ersättnings-dashboard som har inbyggd FTP-server. Ett xbox spel brukar ligga på ungefär 3-4Gigabyte, men kan vara allt mellan 100mb-8.4Gb. Dvd-rw skivor brukar fungera extremt bra. Både plus och minus brukar fungera. Det kan vara lite halvdant med de äldre xboxarna, men 1.6 klarar det definitivt.

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Liknande diskussioner

1. Hur gör jag med filerna???? (Nybörjare)
    By papsen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 19:53
  2. Nybörjare, Magic disc, Xbtool osv....
    By Vson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 02:37
  3. Evo-X hjälp en stackars vilsen nybörjare
    By Chuppa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 19:27
  4. Nybörjare
    By bermat in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-18, 23:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner