Tryckte i ett X3 CE-chip igår och monterade samtidigt en X3 Control Panel. Har haft ett Matrix Lite i förut så lödde dit en extra sockel-bit på Hansis inrådan och följde för övrigt Xecuters instruktioner.
När jag bootar boxen kommer man in i chippets GUI. Tankade ner senaste X3-BIOS och flashade via HTTP. Bank 1 och 2-knapparna är intrycka på fronten vilket ska vara första 1024MB-banken om jag förstått rätt? Flashningen lyckas och boxen stänger av sig själv.
När jag sedan slår på den igen stänger den omedelbart av sig. Kan boota på backup-BIOS (logon lyser lila) och då kommer jag till chippets GUI igen. Kan även boota utan chippet (logon lyser rött). HDD- och LAN-led ser ut att funka fint också. Provade att flasha om med Bank 1 och 2-knapparna intryckta men samma resultat.
Får erkänna att jag inte meckat alls med detta innan så är färskt på området. Har jag gjort något grundläggande fel? En tanke är att lödpunkterna på sockeln jag la till inte är 100. Får inhandla en multimeter under dan.
Alla tips är välkomna!
/Freddan
Bookmarks