Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Knepigt efter X3 CE-installation...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Question Knepigt efter X3 CE-installation...

Tryckte i ett X3 CE-chip igår och monterade samtidigt en X3 Control Panel. Har haft ett Matrix Lite i förut så lödde dit en extra sockel-bit på Hansis inrådan och följde för övrigt Xecuters instruktioner.

När jag bootar boxen kommer man in i chippets GUI. Tankade ner senaste X3-BIOS och flashade via HTTP. Bank 1 och 2-knapparna är intrycka på fronten vilket ska vara första 1024MB-banken om jag förstått rätt? Flashningen lyckas och boxen stänger av sig själv.

När jag sedan slår på den igen stänger den omedelbart av sig. Kan boota på backup-BIOS (logon lyser lila) och då kommer jag till chippets GUI igen. Kan även boota utan chippet (logon lyser rött). HDD- och LAN-led ser ut att funka fint också. Provade att flasha om med Bank 1 och 2-knapparna intryckta men samma resultat.

Får erkänna att jag inte meckat alls med detta innan så är färskt på området. Har jag gjort något grundläggande fel? En tanke är att lödpunkterna på sockeln jag la till inte är 100. Får inhandla en multimeter under dan.

Alla tips är välkomna!

/Freddan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova utan några knappar intryckta
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Testade precis med att flasha utan några knappar intryckta men med samma resultat. Flashningen lyckas men när jag startar boxen igen stänger den av sig.

För att få igång den igen är jag tvungen att trycka in Bank 2-knappen för att komma in i FlashBIOS. Kan tillägga att displayen inte lyser upp överhuvudtaget heller, men det kanske den inte gör förän man kan boota på normalt sätt?

Inget annat fundamentalt som jag missat?

/Freddan
    Last edited by freddan101; 2005-05-12 at 19:42.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Kolla quickboot(Har X3 det?) options. Annars så kan det ju vara lödningarna, men det verkar konstigt isåfall, eftersom chippet funkar i övrigt.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Jo, allt "ser" ju OK åt med LED:s etc. Men det är klart kan väl vara en pinne som inte är 100.

Fick tips av en snubbe att backa i BIOS-ver. till 3029 (nu har jag 3108). Han hade haft samma problem som jag men det löste sig när han nergraderade. Ska testa nu...

Nope, funkade inte det heller...

/Freddan
    Last edited by freddan101; 2005-05-12 at 23:22.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    konstigt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om X3 bioset inte går igång kan det vara pinheaderstiften längst bak som inte är OK, dessa används bara när X3 bioset är igång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Ahhh, det är dom tre pinsen längst bak som jag lött till. Allt pekar ju på dom då. Inte helt erfaren inom lödområdet må jag säga... Får trösta mig med att HDD/LAN/D0 verkar funka

Fixat en multimeter nu också så lite lättare att kolla att lödningarna blivit bra. Återkommer med resultat.

/Freddan

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Sådärja! Snyggade till pinsen på sockeln och nu funkar det utmärkt. Flashade på senaste BIOS igen och det fungerade utan problem.

Var lite lättare med en multimeter till hands.

Tack för hjälpen!

/Freddan

Liknande diskussioner

1. Ejectknappen funkar ej efter installation
    By Ryssen in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 16:37
  2. Blinkar rött, grönt efter installation av SD!
    By deniz7 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 00:53
  3. Ingen bild efter installation av chip
    By andylow in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 19:13
  4. Ps-one utan ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 22:20
  5. Svart bild, m.m efter installation (Origa)
    By KiDDan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 22:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner