Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: fungerar det om jag byter nätagg?

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

fungerar det om jag byter nätagg?

Jag har en xbox från Kanada (som har samma volt o sånt som USA) som jag vill använda här i Sverige. Istället för att krångla med adaptrar o grejor så sa en kompis att man nog kan byta nätdel....stämmer det?

om jag skaffar en sån här, http://www.psxcare.com/product.php?xProd=122&xSec=35 , fungerar det då? Min xbox är helt ny, inköpt för 3 veckor sen i Kanada, så det borde vara en 1.6 va? Om det nu är det så ska det väl fungera med den nätdelen (se länk)...?

Vore tacksam för svar för jag kan inte mycket om sånt här. På baksidan av min xbox så står det 110 V- 127 V, 2.1 A, 50/60 Hz om det kan vara till nån hjälp...

om det inte skulle fungera med o byta nätdel så får ni jättegärna tipsa om hur jag ska gå tillväga för o kunna spela här i Sverige.

Tack på förhand!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, det fungerar finfint. Du kan ju öppna boxen och kolla vilket videochip du har.

Är det FOCUS eller CONNEXANT har du xbox 1.0-1.5
    Är det XCALIBUR så har du xbox 1.6

Videochippet sitter nära kontakten där du sätter tvkabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    finfint! tack för svar! Har kollat o det är en 1.6 jag har! va glad jag blir, vet du om det medföljer sladd till nätagget? Annars kan jag väl använda min sladd från kanada med en adapter på så att det blir rätt kontakt...eller hur?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    ja det kan du.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Säg till när du beställer så försöker vi komma ihåg att skicka med en extra sladd åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    har redan beställt och fått hem grejorna men jag har en adapter för kontakten så det är inga problem! Tack ändå! Undrar en till grej dock, jag använder min xbox på en tv här i sverige som stödjer ntsc och det fungerar, men så har jag en äldre tv som jag testade på också och det fungerar men inte färgen, det är i svartvitt. Är det så det är när tv:n inte stödjer ntsc eller beror det på nått annat tro?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tv:n stödjer inte ntsc. Se till att få boxen chippad så kan du ställa den i PAL60 läge istället så får du färg.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-08, 10:30
  2. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  3. Alladin Advance - jättetråd flyttad från "xbox produkter"
    By Hansi in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:27
  4. Ok ni kanske inte kan det jag frågade om??
    By XboxIsotoolaren in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 09:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner