Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Chipfel eller Discfel?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Chipfel eller Discfel?

    Tjenare, mosade in viper chippet idag å patchade det med cobra 1.2...

    får upp cobras boot meny osv och kan explora de spel jag bränt å se filerna på dem osv, men de går inte att spela dem, not a valid nintendo disc check your nintendo manuall eller något i den stilen får jag, är det för att jag kör billiga skivor som jag använt tidigare till div dvdproject? PRINCO(dvd-r) heter de å är från ********...

    det som gör mig fundersam är att jag kan explora skivan med cobras explorer program men jag kan inte spela spelen... är det chippet som inte funkar som de skall eller är det för att det inte är tillräkligt fina skivor?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Undrar hur du gjorde när du brände spelet/spelen.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Det är skivorna eller iso filen du brännt från.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Med mer eftertanke tror jag det är iso filen filerna eller så bränner du fel.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    bränner gcm filerna som de är i Nero(burn image) i data mode 1 å allt de där standard tjaffset och väljer finalice å så bränner jag...


    har jag missat nått? någon snackade om att stänga av bufferunderun skall man göra det med?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    testa.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok, testat ta bort bufferunderun skiten och ändra från gcm till iso men inget funkar, The disc could not be read, Please read the nintendo gamecube booklet for more information.

    Skall jag gå på att det är skivorna som är för ruttna för att gcn skall gilla dem? Ni som har haft problem med någon skiva, har de då funkat att se filerna med Cobra explorern(vilket stör mig att ja kan se filerna men gcn vill inte använda dem)?

    Testar imorgon å se om de kanske funkar med ngt annat märke, kom gärna med fler tips, och tack ni som svarat

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Har du lasertweakat?

    //lucid

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    nope, ingen laser tweak...

    Funderar på om alla sladdar sitter ordentligt till chipped, original startar finfint

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Då antar jag att du måste lasertweaka din GC, efter jag gjorde det har alla skivor som jag testat funkat, om du kollar runt på forumet står det hur du ska göra.

    //lucid

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Kuben är väldigt petig med skivkvaliten, rekommenderar skivor med ritek g04 dye (minis), eller ritek g05 dye (fullsize).
    Last edited by Mithos; 2005-05-13 at 00:23.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Jag rekomenderar att tweaka lasern först. Testa om det är samma sak.
    Ta bort buffertunderund för det visar sig att det ställer till problem för vissa.
    Skivorna kan det vara fel på men det är antagligen inte det men för att vara på den säkra sidan byt till ritek g04 dye (minis) eller ritek g04 fullsize eftersom vissa har haft problem med g05 därför rekomenderar jag inte dom.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok, kollade lasern, 170.5 ohm ligger resistansen på... borde juh knappast behöva tweakas då imo eller?

    nån som vet ett smart sätt att kolla att alla grejer e fastlödda ordentligt? e inte så jävla smart inom elektronik osv :/


    iom att jag får upp chippets boot meny å att jag kunde flasha den borde det vara nån sladd bara som e keff kanske

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Borde fungera eftersom du lyckas flasha det och så.
    Men använd en multimeter sen ställer du in den så att det piper när du får kontakt.
    Så kollar du dom olika lödpunkterna så dom inte sitter ihop m.m.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Den svarta sladden har kontakt med den bryggade delen(de två som man lödde ihop) och av nån rolig anledning kylflänsen så de var lite skoj att försöka testa att den gula var ok utan att den tog i flänsen...

    ingen av de punkterna som sladdarna sitter på från chippet har kontakt med varandra, däremot har de platserna kontakt med andra punkter i samma "ram" eller vad man skall kalla det för, men det antar jag skall vara så?

    skulle detta stämma om någon vet så får jag anta att det är skivorna de e paj på å försöka komma åt nå bättre efter helgen!

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Mm så ska det vara har jag för mig.
    Antar att det är skivorna lr iso filerna som sagt :P

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av zorch2005
    laser twekade min från 196 till 189 innan vägrade den ta mini dvd-r men nu får jag an reading error någit.. nått förslag på vad man skall ställa lasern på?
    Använd annan media istället. Oftast behöver man inte ens tweaka, bara köpa en media som funkar, vissa gör det, vissa gör det inte.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av vattenspridarn
    Mm så ska det vara har jag för mig.
    Antar att det är skivorna lr iso filerna som sagt :P
    Det finns en guide på hur du bränner skivorna på: http://modthatcube.ngcdev.com/main.htm

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Mm och sen kan du alltid köra fstfix på iso filerna då brukar det alltid fungera bättre.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Tweaka till 210 ohm

    Jag tweakade till 210 ohm på min se fungerade den utan problem.

Liknande diskussioner

  1. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 23:21
  2. fel på chipning eller laser eller......?
    By twoheadedboy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 17:52
  3. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •