menar du att de skulle ha släppt DVDpalyer med menyer i senaste ??
ser inget om det i changelog för XBMC
kör 20 maj build och där var de raderna bortkommenterade.
Senaste versionen av vad? Filen Application.cpp? Nej, den koden är fortfarande bortkommenterad.Original inlägg av pege63
Men om man kompilerar själv så kan man ju alltid ta bort kommentarerna så att den interna dvdspelaren används. Det har jag gjort.
Det räcker väl inte bara att ta bort man måste väl kompilerar den åxå el?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Ja jag skrev ju det. "Om man kompilerar själv..."Original inlägg av pege63
Ja men jag undrade om det var ett krav för att det skall funka
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
undrar om dvdplayerbetan funkar bättre i en nykompilerad xbmc än 2005-04-22 som jag kör nu??
isåfall.....kanske nån som känner ett sug av att dela med sig
Nix.
Gå in på http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p...=file&view=log och välj view på senaste application.cpp.
Där i söker du på dvdplayerbeta och då ser du att dom raderna är kommenterade...
Det finns en färdig version på bittorrent som gärna delar med sig av kunskaper
Vad menar du? Är det någon som lagt upp en version med dvd-stödet inkompilerat?
Synd.
Det är väl bra att nån lagt ut sin build eller? Då kan ju alla 99% som inte kan/vill kompilera själv få kolla på betan av dvdspelaren...
Och du tror inte att det finns en anledning till att koden numera är bortkommenterad? Tänk efter lite nu.Original inlägg av ktd
pege63....jag har kollat igenom en del torrent sidor...men inte hittat
har du en letråd att bjussa på??
Om du slår upp vad ordet beta står för så är det just en "public release", dvs att användare ska testa och utvärdera. Innan beta heter versionen Alfa och den är för intern testning...Original inlägg av thurgood
Sen är det ju så att på xbmcs irc kanal så har jag pratat rätt mycket med devsen och dom andra hang aroundsen och dom säger själva att dom skiter i om folk testar eller inte. Dom kommer ändå inte att svara på frågor som inte är relevanta angående dvdspelaren.
Så med andra ord thurgood, du är mer "upprörd" än dom som utvecklar XBMC att den finns på torrentsidor...
Klart att dom inte vill ha klagomål osv på spelaren men är ni så dumma så ni går och klargar på att saker inte funkar när ni vet att det är en beta?
Svarert är antagligen tyvärr JA. Nivån på förstånd hos folk på det här forumet är bland dom lägsta av alla forum "out there"...
Last edited by ktd; 2005-05-24 at 20:15.
Nä, är det sant?Original inlägg av ktd
Wow, tuff kille som lurkar på IRC med de fräcka devsen. Saken kvarstår dock, koden är bortkommenterad. Och av en anledning. Du kan ju lurka vidare och se om någon förklarar för dig.Original inlägg av ktd
Och jag är inte det minsta upprörd, jag kompilerar min egen XBMC, med mina egna patchar, och det funkar prima. Vad ni andra gör skiter jag rätt hårt i.
Ja man kan verkligen undra över nivån hos vissa.Original inlägg av ktd
ha ha ha! Visst är det fräckt! Och sen att den är bortkommenterad... X-Boxens org BIOS var till och med krypterad men det hindrade inte folk att hacka den... Fast du tycker kanske det var fel oxå? Jag menar... Den är ju krypterad av en anledning...
Skämt och sidå så förstår jag vad du/ni menar med att den är bortkommenterad men jag är för en helöppen scen. Bättre att alla vet att det är en beta och därav kanske inte kommer funka som man vill...
Och det där med att "lurka" med devsen så tycker jag att om dom tycker det är OK så borde ni oxå tycka det...
Min gissning är inte att raderna är bortkommenterade för att folk inte ska få använda den utan för att det ska vara lättare för dom som gör builds att slippa gå in och kommentera bort dom raderna eftersom nog dom flesta inte vill ha med spelaren förns den funkar bättre... My 2 cents iaf...
EDIT
Glömde ju bort min replay...
WOW! Tuff kille som kompilerar sina egna builds med egna patchar och skiter rätt hårt i vad andra tycker!jag kompilerar min egen XBMC, med mina egna patchar, och det funkar prima. Vad ni andra gör skiter jag rätt hårt i.
(OBS! Det här är menat som ett skämt och SKA inte tas som ett påhopp! Tyckte bara det var kul skrivet i replayen till mig så jag vill oxå skriva nått lika kul.)
Last edited by ktd; 2005-05-25 at 03:22.
Jag är också för en helöppen scen men jag tror ändå inte att "devsen"(som nog också är för en öppen scen) vill att det kommer ut till "allmänheten" hur man får dit menyer och ännu värre att det kommer ut färdigkompilerade builds med dvdmenystödet inbyggt osv..
Om du läser trådarna om DVDspelaren med menyer i XBMC forumet(officiella) så kommer du att se att det är massor som frågar om hur man får menyer att fungerar men "devsen" vägra säga rätt ut hur man går till väga.
Det tar iallafall jag som att de inte skulle gilla det så mycket om det kommer ut till allmänheten.
Snälla "ktd" skriv en ny tråd (i det officiella forumet)där du skriver att du vet hur man får menyer på dvdspelaren och beskriv utförligt...jag är rätt säker på att ditt inlägg kommer att tas bort så fort de ser det.
men men jag kanske har fel.
Tala om för mig hur det gick med din post i XBMC forumet, gärna en länk till ditt inlägg skulle inte vara helt fel.
edit:
Här har du länken till forumet(men du verkar ju hänga där och på irc så länken kanske var onödig
http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...pl?;act=SC;c=1
Last edited by mysiskatten; 2005-05-25 at 10:46.
jo, jag är ju fräck som lurkar på irc...
Jag tänkjer inte starta en tråd på hur man gör för att få igång dvdspelaren men om nån frågar och jag känner för det så skulle jag svara. Presis som jag gjorde här. Men det var sista gången...
Nu blir det ev. nått spontant svar på psxcares forum och då på nått ointressant som tex. hur man ställer klockan i XBMC...
Ja som sagt den blir väl standard inom snar framtid
Att devsen kommenterat bort den är ju bara en fin markering att dom inte tycker den är färdig för andra att testa och kommentera, men då det är ett öppet-källkods projekt är det ju upp till vem som helst att göra vad denne vill (med de villkor som finns i t.ex. GPL eller vad det nu är för licens som gäller för detta projekt) med koden.
Finns liksom ingenting att bråka om i den frågan...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jo det är sant Hansi men jag tycker ändå det är lite brist på respekt om man lägger ut en torrent med koden för dvdmenyer..(devsen vill inte svara på en jäla massa frogor om att den inte fungerar)
edit:
jo jag var inne på irc nyligen och pratade lite med devsen på IRCom de skulle gilla att någon gjorde en torrent som page63 sa att någon har gjort...
detta är vad "jm" sa
<mysiskatten> is it ok if I make a torrent(and share it on torrenspy) with dvdplayermenu support compiled into xbmc palyer?
<jmarshall> NO! When it's ready we'll make details public.
<mysiskatten> why its GPL
<jmarshall> Because I'm asking you not to.
<mysiskatten> ok
<jmarshall> Thankyou.
<jmarshall> The main reason I would like you not to release anything is because it's unfair to those who have donated money to the project.
<mysiskatten> ok
edit:rättar lite konstiga stavfel
tycker det säger en hel del om varför det inte är bra med att någon gör en torrent och lägger ut eller....
Last edited by mysiskatten; 2005-05-25 at 21:47.
Jag tvivlar på att någon som laddar ner från en torrent skulle försöka ta kontakt med devsen :-)
Men risken finns ju alltid att någon av kodarna ruttnar ur (dom är kända för att vara ett känsligt släkte) och skriver ett surt avskedsbrev "från scenen" istället för att koda klart :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
En liten fråga...jag har laddat ner paketet från johnypcguru. Installerat de nödvändiga programmen och kört batchfilen. Sedan ändrade jag application.cpp, och tog bort de två slasharna, och körde batchfilen igen. Under ftp-skedet kommer det upp ett M brevid application.cpp och den hämtas inte hem igen. När kompileringen är klar ftp-ar jag över paketet till XBOXen. Använder min gamla XML-fil men modifierade till <dvdplayer>dvdplayerbeta</dvdplayer>.
Måste jag göra något mer?
Allt verkar fungera, men inte menyerna...
Ah, gäller bara att hitta rätt knapp att trycka.
utdrag från en som visade hur man aktivera....de blev inte glada iallafallOriginal inlägg av ktd
---------------------------------------------------------------------
Name: kjetil
Group: Members
Posted: June 09 2005,23:53 QUOTE
I wanted to test the new dvdplayer so i did some searching in the CVS and figured out how to activate it.
I know it's not suposed to work propperly yet, so i did this only for fun.
I removed some // in a file and entered "_censored by pike_"
in the xboxmediacenter.xml file under external dvd player.
Is this all needed? ore am I missing something.
-----------------------------------------------------------------------
Name: pike
Group: Project Managers
Posted: June 10 2005,00:13 QUOTE
kjetil, notice that censorship? Try and get around it and I will ban you, be aware
------------------------------------------------------------------------
länk till forumet där fråjan ställdes http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...4;t=389;st=135
Last edited by mysiskatten; 2005-06-11 at 12:15.
Är det genom detta sätt jag får xboxen att spela filmer normalt, nu är bilden helt upptryckt så man inte ser andra raden av text. Har testat med mesta, men får inte bilden att bli som med en vanlig box.
Nä, detta har inget som helst med ditt problem att göra...
Det absolut enklaste, är att ha en extern dvd-spelare.
<!-- Fill in path+filename of external DVD player !-->
<!-- if empty, XBMC will play any DVD's by itself !-->
<!-- Ex: "<dvdplayer>C:\xboxdash.xbe</dvdplayer>" !-->
<!-- (Note! XBMC does not yet support DVD-menus!) !-->
<dvdplayer>E:/apps/dvdx_v2/default.xbe</dvdplayer>
så ser min xml-fil ut. helt underbart..
dvdx_v2 finns väl överallt, skulle tro att den finns på superdiscen iaf.. håll till godo
Bookmarks