Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 156

Diskussion: Det finns stöd för dvd menyer i XBMC

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det är en helt annan sak!

    1. Du kan inte streama DVD images med dvdx!
    2. Du ka ninte använda fjärr i dvdx.
    2. Du kan inte köra DVD filmer i högupplösning (480p, 720p, 1080i)! Det kan man i Avalaunch så kör hellre Avalaunch om du kör med extern dvdspelare. I Avalaunch funkar fjärren oxå.


    Nu förtiden behöver man INTE ändra i cvsen för att använda beta dvdn i xbmc. Allt man gör är att skriva in dvdbplayerbeta som extern dvdspelare i xbmc.xml och sen startar dvdimagen med PLACEHOLDER i contextmenyn...

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    PLACEHOLDER i contextmenyn...

    va ??? vart e de??

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Om du ställer dig på filen och trycker på TITLE (på fjärren) så kommer en meny fram... Typ som högerklick i Windows...

  4. #64
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    hmm jaha....har ingen fjärr

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Jalla
    hmm jaha....har ingen fjärr
    tssss

    Använd VIT på handkontrollen...

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu förtiden behöver man INTE ändra i cvsen för att använda beta dvdn i xbmc. Allt man gör är att skriva in dvdbplayerbeta som extern dvdspelare i xbmc.xml och sen startar dvdimagen med PLACEHOLDER i contextmenyn...
    Och du har just räddat min kväll med hela första säsongen CSI och alla andra jävla dvd-images jag har haft problem med! Jag älskar dig! TACK!
    ÄNTLIGEN!!!

  7. #67
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Kul att man kan hjälpa nån iaf...

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Kul att man kan hjälpa nån iaf...
    Du hjälpte mig... Tills jag märkte att undertexterna av någon anledning inte fungerade. Fungerar om jag kör utan dvdplayerbetan, men när jag kör med menyer och allt blir det inga. Tips?

  9. #69
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    kan du inte välja sub när filmen rullar från OSD?... lär dig engelska är ett bättre tips.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  10. #70
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    kan du inte välja sub när filmen rullar från OSD?... lär dig engelska är ett bättre tips.
    Det där är ett sånt sällsynt löjligt och töntigt svar. Det är som att klaga på någon som inte gillar filmjölk och säga "lär dig gilla det istället".

    Dels föredrar jag undertexter även på engelska filmer eftersom det t ex kan vara så att jag inte kan ha på någon volym att tala om, vilket gör att mycket går förlorat. Dels kan det vara svårt när man tittar på franska, italienska, serbokroatiska eller vilka jävla filmer som helst, eftersom jag inte kan dessa språk tillräckligt bra. Men det är klart, tittar man mest på Armageddon som du kanske gör så behöver man inte mer än, danger, love, war, och fuck för att filmupplevelsen ska bli total.

    Jag avskyr verkligen folk som ska försöka vara bättre än andra genom att komma med ett av det töntigaste exemplet på deras språkliga och intellektuella kapacitet genom att hävda att "alla som använder undertexter är sämre än jag".

    Väx upp och skaffa lite perspektiv din illitterata småhandlare.

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Ok
    fungerade inte det första tipset?
    Läs XBMC Manual och FAQ

  12. #72
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    Ok
    fungerade inte det första tipset?
    Givetvis inte, och jag betackar mig från dina framtida "tips" i samma anda.

  13. #73
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    87
    Respekt
    22
    Håller med swedan....
    Respekt för mysiskatten borde nu vara nere i noll !!

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och vad var det för fel på det "riktiga" tipset, eller du kanske inte förstod att han föreslog att du skulle prova On Screen Display menyn för att aktivera subtitle?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Och vad var det för fel på det "riktiga" tipset, eller du kanske inte förstod att han föreslog att du skulle prova On Screen Display menyn för att aktivera subtitle?
    Det här torde vara utagerat nu, men som jag skrev fungerade inte det enda tips han egentligen kom med, och det trodde jag lite utav framgick i mitt något cyniska svar.

  16. #76
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Ja, jag gillar Armageddon, en bra film med bra handling tycker jag, kanke beror det på min ålder och kön vad vet jag.

    vad betyder "illitterata"?? vill gärna veta vad jag är, gärna av dig swedan
    Läs XBMC Manual och FAQ

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21
    Utdrag ur SAOL: "il,litter,at adj.; n. =, -a utan boklig bildning, obeläst".
    Intressant fördom: Nu vet inte jag hur många som gillar Armageddon, men jag vågar påstå att det tom. finns människor med sk hög språklig och intellektuell kapacitet som kan uppskatta filmens underhållningsvärde.

  18. #78
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Belsebubben
    Utdrag ur SAOL: "il,litter,at adj.; n. =, -a utan boklig bildning, obeläst".
    Intressant fördom: Nu vet inte jag hur många som gillar Armageddon, men jag vågar påstå att det tom. finns människor med sk hög språklig och intellektuell kapacitet som kan uppskatta filmens underhållningsvärde.
    Jag har inget emot Armageddon, faktum är att jag gillar den filmen. Högt underhållningsvärde och välgjord. Det jag syftade på var givetvis att just den filmen inte gick något vidare djupt (förutom när de borrade) och inte innehåller så mycket svårt språk jämfört med en smal italiensk film eller för den delen en lite mer "avancerad" amerikansk dito.

    Fördomsfri är jag sannerligen inte, men fördomar mot folk som tittar på olika filmer har jag dock inte.

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Ska man ha ett dir som heter dvdplayerbeta i xbmc/system/players ?
    Har bara dvdplayer där nämligen, provat alla senaste buildsen, i vilken dist hittar man den dvdplayern som klarar menyer?

  20. #80
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Allt du behöver göra är att skriva in dvdplayerbeta mellan taggarna <dvdplayer>-</dvdplayer>.
    Alltså så det ser ut så här:
    <dvdplayer>dvdplayerbeta</dvdplayer>
    Sen satartat du dvdimagen som beskrivet i tidigare inlägg...

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Skumt, kör senaste xbmc / 2005-08-07 och har skrivit in dvdplayerbeta men hela xbmc hänger sig när jag försöker starta en img med dvdplayerbeta... Vilken release kör du som fungerar?

    Kör jag utan den dvdplayerbeta funkar img filerna men hänger sig efter 10 minuter cirkus varje gång vid stream för smb, ingen som har lösning på det?

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag kompilerar egna och det har funkat i flera månader. Alla imagefiler går inte (men dom flesta) + att det kan väldigt lång tid innan filmen startar...

  23. #83
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    man får tacka för tipset om dvdmenyn, har ett problem dock, hur aktiverar jag en knapp som tar mig till dvd menyn om filmen bara går igång ? vet att man kan fixa subs osv genom osd, men ja..om detta nu går kan man ju lika bra adda in det, ska man in o trixa i keymap kanske hehe ?

  24. #84
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    visa sig att jag hade en buggig build.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    0
    Jag laddade ner senaste från xbins och satte till dvdplayerbeta, sen körde jag placeholder men då får man bara ser introt o sen tar den slut. Nån som har nån idé?

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    som sagt...... det är en beta fungerar inte på alla image av dvd eller dvdr ännu
    Läs XBMC Manual och FAQ

  27. #87
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Funkar tydligen klockrent på; XBMC-2005-09-04-PIMPED
    Där går det även att streama filmer direkt från RAR

  28. #88
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    och ännu bättre fungerar XBMC-2005-09-09-mysiskatten
    endast 27MB mot för pimped som är dryga 45MB(bloatware)

    Läs XBMC Manual och FAQ

  29. #89
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Och var hittar man den? =)

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Precis! =) Nån mer än jag som har haft/har problem med att streama filmer större än 4G?

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Finns det nån installationsanvisning för enbart X2.6
    By Mr_Walker in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 18:28
  2. finns det mjukvara för att ripa film?
    By _Lurwas_ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 23:20
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 08:55
  4. Vad är det för chip?
    By Bira in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 16:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •