Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PS2 vägrar starta

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    PS2 vägrar starta

    Hej, jag köpte min PS2 med DMS3 chip hos er för ca 1 år sen o den har fungerat kalasbra.
    Har dock varit utomlands nu i 3 veckor och nu när jag kom hem så fungerar den inte längre, totalt stendöd.
    När jag pluggar i kontakten i väggutaget så lyser den röda standby lampan, men försöker jag starta den eller ejecta släden så blinkar den gröna lampan till i ca 1 sekund sen slocknar allt igen och går tillbaka till standby.
    Är ingen som använt PS2n under tiden då jag var borta så det är otroligt knepigt :/ snälla hjälp mig, detta är min 2:a ps2a, har ingen lust att köpa en 3:e....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skulle inte ha låtit den stå igång 3 veckor i streck :-)

    Lämna in den så får vi kolla om det går att fixa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    kan man inte ha dom i standby?
    adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
    numera kortslutet mammakort

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Huvud-brytaren längst bak är väldigt användbar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du skulle inte ha låtit den stå igång 3 veckor i streck :-)

    Lämna in den så får vi kolla om det går att fixa.
    ok, ska jag skicka den med posten då eller? bor en aning avlägset så det blir lurigt att komma ner till butiken med den.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Posten blir bra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    hur lång garanti är det på grejorna? kvittot är från 2004-07-21 iaf. Vet inte ens om det är garanti men jag la märke till er egna plombering på undersidan av konsolen nu.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det bör vara garanti om felet inte uppstått pga yttre omständigheter (t.ex. åska/strömspikar eller överhettning osv)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har fått precis samma fel på min pstwo med dms4lite. Fick hem den igår och spelat MAX 2 timmar sedan dog den bara mitt under spelandet och standby lampan lyste. Och nu kan jag inte stata en. Dioden blir grön en halvsekund och sedan blir den röd igen. Är detta ett vanligt fel eller??? Jag menar det lär väl knappast bli överhettat efter mindre än två timmars spelande på en maskin som inte ens är EN dag gammal. Ström pik kan det ju kanske alltid bli. Mne inte ska det vara SÅ kännsligt? Jag menar inget annat av våran TV utrustning påvärkades när detta inträffade. fattar inte....

Liknande diskussioner

  1. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. Media Center vägrar att starta!
    By Nijo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 17:13
  3. Spelen vägrar starta
    By juffsarn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 18:53
  4. Starta PS2 - Backuper
    By Icket in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 22:20
  5. 3004R+R-Mod+NEO2.2+AR2.02 Vägrar starta DVD Rippar
    By Liuokin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-07-05, 12:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •