Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PS2 vägrar starta

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    PS2 vägrar starta

    Hej, jag köpte min PS2 med DMS3 chip hos er för ca 1 år sen o den har fungerat kalasbra.
    Har dock varit utomlands nu i 3 veckor och nu när jag kom hem så fungerar den inte längre, totalt stendöd.
    När jag pluggar i kontakten i väggutaget så lyser den röda standby lampan, men försöker jag starta den eller ejecta släden så blinkar den gröna lampan till i ca 1 sekund sen slocknar allt igen och går tillbaka till standby.
    Är ingen som använt PS2n under tiden då jag var borta så det är otroligt knepigt :/ snälla hjälp mig, detta är min 2:a ps2a, har ingen lust att köpa en 3:e....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skulle inte ha låtit den stå igång 3 veckor i streck :-)

    Lämna in den så får vi kolla om det går att fixa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    kan man inte ha dom i standby?
    adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
    numera kortslutet mammakort

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Huvud-brytaren längst bak är väldigt användbar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5