laddade hem primodvd2 å så fick jag 3 filer: primodvd2.ccd , primodvd2,primodvd2.img
så hur installerar jag nu detta program?
laddade hem primodvd2 å så fick jag 3 filer: primodvd2.ccd , primodvd2,primodvd2.img
så hur installerar jag nu detta program?
när jag startar programmet så står det: no compatible recorder drives has been found on this computer". vad ska man göra då?
Det där är en image av programmet som måste brännas först. Öppna den i clonecd och bränn.
Tjena jag hade samma problem som du! och jag laddade ner PX-engine för PrimoDVD som uppdaterar stödet för olika brännare.
PX engine finns här.
<a href="http://eval.veritas.com/downloads/pro/exe/pxEngine358.exe" target="_blank">http://eval.veritas.com/downloads/pro/exe/pxEngine358.exe</a>
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
men när jag försöker bränna den i clonecd så får jag massa felmeddelanden! vad skall jag göra+??
Allså har du det programet installerat?
De måste du ha eftersom de står ingen brännare kompatibel...
Då går man till den länk som som warp skrev.
Då kommer de upp en ruta vill du spara.... och självklart väljer du att göra det.
Sen är de bara att gå till den och och dubbel klicka (installera) Och därefter måste du starta om datorn.
jag har installerat den engines. men när jag ska bränna primodvd.cue i cdrwin så får jag detta
"error:start dao recording command failed on device 1:1:0 disc type is not supported"
när jag försöker bränna primodvd2.ccd i clonecd så får jag detta "sending the cuesheet to the cd-wwriter failed"
och sedan "writing to cd failed, ILLEGAL REQUEST : INVALID FIELD IN PARAMETER LIST (5:0x26:0x00)"
snälla hjälp mig! jag vill verkligen få detta programmet att funka
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av zelsone:
<strong>laddade hem primodvd2 å så fick jag 3 filer: primodvd2.ccd , primodvd2,primodvd2.img
så hur installerar jag nu detta program?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De är dom filerna som du ska bränna i clone cd...
(De är själva programet)
Du har bara installerat mer stöd för mer brännare... (PX-engine)
Och om din brännare inte stödjer clone cd:
ladda ner isobuster <a href="http://download.com.com/3000-2248-10152507.html?tag=lst-0-1" target="_blank">http://download.com.com/3000-2248-10152507.html?tag=lst-0-1</a>
Och sen installerar du det...
och sen går du till imagefilerna ( där du har laddat ner primo dvd) och öppnar primodvd2 image de är bara att dubbel klicka...
Och tillslut när du har öppnat det med isobuster är de bara att installera primo dvd där ifrån...
Hoppas de var till någon hjälp![]()
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av zelsone:
<strong>så hur installerar jag nu detta program?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">hmm har jag missat nått här?
post 1: du har laddat hem primodvd2 och fick 3 filer samt vill instalera det?
post 2: nu startar du programmet?, och får "no compatible recorder..."
post 3: Du vill bränna filerna i CloneCD/cdrwin och får massa felmeddelanden..
post 4: du instalerar en engies till primo, du just instalerat? och bränner i CDRwin?
post 5: "writing to cd failed"![]()
Varför vill du bränna ut pimo när du redan instalerat det?, och hur kunde du instalera det? när du inte har bränt ut det ännu, eller öppnat image filerna? Eller är det nått annat program du försökt uppdatera med <warps> länk ? hmm, lättast är att extrahera som <spel> säger. Alternativet är är ju att ta ner programmet primodvd i en självextraherande fil och instalera det, då slipper du dessa CCD filer samt bränning. Eller är detta en special ISO image som innehåller mer filer?
/ phenomena
Nope de är bara att göra de till en självextraherande fil med (isobuster)
Bookmarks