Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 56

Diskussion: Xbox 360

  1. Question Xbox 360

    Någon som har en susning om vart priset kommer hamna?
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Ingen aning om priset men vill bara säga att previewn som dom visade på MTV idag (13/5) sög som fan... Sjukt dåligt att hypa en event så och bara visa konsollen i 5 sekunder i ett halvtimmes inslag... illa

    yeye, men det kommer väl mer info framöver

  3. Citat Original inlägg av gubbstygg
    Ingen aning om priset men vill bara säga att previewn som dom visade på MTV idag (13/5) sög som fan... Sjukt dåligt att hypa en event så och bara visa konsollen i 5 sekunder i ett halvtimmes inslag... illa

    yeye, men det kommer väl mer info framöver
    Hörde det, syrran sa det. Så hag drog ner en bättre film . Här kan du tanka filmen: http://www.ourcolon******
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22

  5. Varför bifoga samma film?
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    ja din länk fungerar ju inte så bra och jag postade länk till filmen innan dig i den andra XBOX360 tråden
    Läs XBMC Manual och FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Alltså, är det några stora förändringar på 360 boxen å då menar ja grafik osv. Eller är de typ "samma sak" i ny förpackning??
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av wei§müller
    Alltså, är det några stora förändringar på 360 boxen å då menar ja grafik osv. Eller är de typ "samma sak" i ny förpackning??
    Sladdlösa handkontroller ! och ny dvd läsare kan inte tänka mig att de har bättre grafik osv i XBOX360 eller?
    Last edited by mysiskatten; 2005-05-15 at 15:10.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tja, den blir väl c:a 10ggr snabbare iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    5 o 50kr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Tcip
    Någon som har en susning om vart priset kommer hamna?
    Läste på xbox-scene för ett tag sedan och de trodde priset skulle hamna ungefär på 2500:-, men det är bara spekulationer än så länge.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  12. Ehm, vad sjutton hände med den länken hum. I alla fal, dom har tydligen tagit bort videon. Och till er andra, kan ni inte hålla er till ämnet?
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Eftersom den boxen är mer som en dator så kommer priset nog att hamna mellan 4000-5000:- precis som den gammla boxen hade i början.
    Eftersom den har en PowerPC CPU med 3 kärnor på 3.2 GHz och 512MB RAM, ATIs grafikkort med 500MHz GPU 10 MB videominne och en 20 GB HD, trådlöst nätverk, trådlösa handkontroller, Tv kort där av DVD brännaren får man ju hoppas, DVD brännare och svensk version av MS media center så kommer nog priset hamna där omkring skulle man tippa ungefär som en dator av den klassen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Jag förstår inte all denna skit till xboxen.
    Vill man köpa en dator så går man bara och köper en :P
    Dom borde sänka priset jätte mycket för ingen vill ha orginalsakerna det är bara skit.
    blir så dyrt med xboxen plus alla chip och xtra hd sen. Så dom borde inte fläska på så dant.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Såg att skröt med inbyggt 5.1 ljud HAHAHAHAHAHAHAHA.
    Om 1 -2 år 5.1 ?
    Typ ute idag redan om man köper nytt...
    Inget förstärkare m.m. Som kör 5.1 längre lol.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av vattenspridarn
    Jag förstår inte all denna skit till xboxen.
    Vill man köpa en dator så går man bara och köper en :P
    Dom borde sänka priset jätte mycket för ingen vill ha orginalsakerna det är bara skit.
    blir så dyrt med xboxen plus alla chip och xtra hd sen. Så dom borde inte fläska på så dant.
    Jo för dom tänker ska du köpa en DVD kan du lika bra köpa en XBOX eftersom du då får 2 in 1 men nu så får du ju 3 in 1 eftersom du även får en DVD brännare så kan man ju tänka att den kommer att kunna spela in på RW skivor el direkt påHDn som man sedan bränner ner på DVD-RW, vi får väl se.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Jepps vi får se.
    Visst man får en dvd men regionskodad. Vadstödjer den ?
    Är det säkert att det blir en dvd brännare på nya xboxen?
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Låt mig bara säga stackars Microsoft.
    Xbox 360 kommer inte att ha en chans.
    Det är ju ett faktum att den ända anledningen att folk
    någonsin fördragit xbox före ps2 är att boxen var kraftfullare.
    Okej det har kommigt ett par exklusiva spel som man inte velat missa,
    Men annars är spelutbudet både större och bättre till sonys
    Konsoler.
    Och nu när ps3 har visat sig vara dubbelt så bra på nästan allt.
    Så har inte Microsoft något som talar för sig.
    Visst den kommer ut ett halvår innan ps3.
    precis som en annan konsol, i förra konsol kriget.
    Det hela ger en stark deja-vu känsla, säger bara dremcast.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Microsoft har iaf lyckats med sin onlinetjänst, vilket jag knappast kan tycka att Sony gjort. Bara en sådan sak som att inte lyckas få med onlinestöd i GT4...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Tror ni att det kommer att komma gc och ps2 emulatorer till x360?

  21. #21
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    av alla de 3 konsollerna så är nintendo Revolutions snyggast och bäst vad jag tycker, nintendo har störst utbud av spel efter revolutions man kommer kunna lira alla nes, sens 64 spel och gamecube spel på den, och så e den minimal, mindre än gamecube och är i klass med 360 och ps3an så jag ska nog köpa revolutions först av alla iaf

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    xbox360 är snyggast och mest originell i sin design.
    Revolution är snygg och liten men den ser ju ut som en bärbar dvd läsare inte så kul i sin design.
    PS3 är ful som få..hur kan dom???

    nää tror det blir en 360 för mig. Sedan har man kvar sin xbox och spelar alla nintendo,c64,amiga spel på den
    Läs XBMC Manual och FAQ

  23. #23
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ja men den e ändå snygg, stå på högkant och sådär sen om man ska ut och resa bara stoppa ner i fickan nästan :P

    men joo ps2 ful som fan, silvrig och så ser den ut some jag vetefan, ett ufo kanske :P

    men xbox och revolutions e stiligast iaf det håller jag med om, men jag tar nog revolutions först, som ett ökta nintendo fan jag är

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Revolution GB kommer vara bakåt kompatibelt med alls NINTENDO spel som kommit ut dom kommer att kunna laddas ner på Internet gratis gäller 8/16-bits är det lovat.

    Vad det gäller dom andra så e det lite si & så med den allt för att kränga nya dyrare spel
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Designen som dom visat på revolution är inte den slutgiltiga. Den som ska säljas är mindre en den dom visat
    Xbox är ett självklart val mellan ps3 och xbox fast revolution tror jag kommer bli solkart bäst :P
    Varför är xbox bättre än ps3 då ? Online alternativet såklart. Thats the future...
    Ps3an är helt klart fulast ockso och all denna hype om hårdvara hahaha så lurade alla som tror på det blir... Men men rent hårdvarumässigt kanske så mycket snabbare men sen om man ska omvanlda det till spel m.m. Så är det en helt annan sak. Men men...
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen av konsollerna är ju direkt färdiga för leverans. Tänk er själva in i situationen... stor elektronikmässa, världen förväntar sig att få se något.... så det är bäst att forma lite plast och lull-lull så att det sprids lite gratisreklam i form av publicerade bilder i olika media...

    Skall man visa något kan man ju låta ett par mac:ar eller nåt visa lite filmer eller demos. Precis som vårt gamla skämt vi körde för en massa år sedan, gömde en importerad dreamcast och lurade kunderna att det var en playstation som demades...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Exakt än så länge är allt bara en hype. Inget blir säkert förrens konsolerna kommer ut...
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    För att den skall komma igång krävs en produktionsbuffert på minst 6 mån så jag skulle tänka mig att den redan är igång i Taiwan.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    xbox 360 kommer kosta runt 300$ de vill säga ca 2100 kr den kommer va mycket snabbare än xboxen

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av general_31
    ...den kommer va mycket snabbare än xboxen
    Hoppas jag verkligen inte.


    Trivs utmärkt med att den står still under tv:n!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •