Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: två nätverkskort... nån som har en aning?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Question två nätverkskort... nån som har en aning?

Jag är ny på det här med att koppla ihop datorn och xboxen, och jag har just köppt ett extra nätverkskort så att jag ska kunna ha både xboxen o internet inkopplat samtidigt.

Men det vill sig inte! Det fungerade förut när jag bara hade ett nätverkskort och fick byta sladd varje gång jag skulle se på film eller föra över ett spel. någon som kan förklara hur man ska göra för att det nya nätverkskortet o xboxen ska gå ihop? någon som har någon erfarenhet av två nätverkskort?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Kom ihåg att du måste ha en korsad kabel om du inte har en switch eller nåt liknande.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    jag har en korsad... det har fungerat innan. jag misstänker att man ska gjöra några inställningar med nätverkskortet som jag har missat, jag har bara stoppad i det o kört drivrutinerna o satt i sladden.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    hmm varför köpte du inte en hub/swith/router är ju betydligt mycket lättare och smidigare och bättre än att ha 2 nätverks kort i datorn ??
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Har du ställt in IP-adress och så än då? Har boxen statsik adress eller får den sin av datorn? Kolla även duplexinställningarna på det nya kortet.
    Fungerar det om du ansluter xboxen mot det gamla nätverkskortet?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    har redan en router som är 30 meter åt fel håll i kåken. hade inte heller lust att börja kräla under kåken för att dra kabel. då tänkte jag att det skulle vara smidigt och fint att bara köpa ett nätverkskort för 99 spänn.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ApeMud
    Har du ställt in IP-adress och så än då? Har boxen statsik adress eller får den sin av datorn? Kolla även duplexinställningarna på det nya kortet.
    Fungerar det om du ansluter xboxen mot det gamla nätverkskortet?
    boxen har statiskt ip och det funka på det gamla nätverkskortet men hur kollar jag duplexinställnigarna på kortet?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Duplex kollar/ändrar du under avancerat-fliken på egenskaperna för nätverkskortet, kallas oftast media type. Boxen kan köra 100 full, inte alltid auto fungerar på billiga nätverkskort.
    Läste att du även har en router.. Har du statisk IP på det gamla nätverkskortet? Och i så fall, pekar xboxen mot det ip-numret kanske?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Börja med att ta upp ett command fönster, och försök och pinga boxen. (ping 192.168.0.x)
    Att bara köra FTP och med det avgöra om du får kontakt eller inte är inte speciellt tillförlitligt, börja med ping.

Två nätverkskort ska inte spela någon roll, när du ansluter så kommer den försöka med båda korten.

Däremot, vill du att xboxen ska komma ut på Internet, så kör "wizard'en" för nätverk. Så du har möjlighet att dela ut internet anslutningen. (Dvs. så din PC fungerar som gateway för boxen, och har inställt att brygga nätverkskorten, så inkommande på kort #1 tillåts att skickas vidare över kort #2)

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Om du klickar på mitt namn kollar min sida sen, så får du lösningen där, har tröttnat på att skriva ner den varje gång
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    nu funkar det! äntligen! tack så himla mycket för hjälpen alla. nu kan jag äntligen streama o ha mig =D

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Kort ett (internet)
    TCP/IP: erhåll automatisk ip

Kort två (Det till boxen)
    TCP/IP:
    ip 192.168.0.1
    Nätmast 255.255.255.0
    Gateway 192.168.0.1

Sen kopplar du upp dig till xboxen genom att du skriver in boxens Ip i ett ftp program ex. Flashfxp
    Då ska du ha:
    boxens ip och login + lösen som är xbox

OBS! se till att du använder statisk ip på boxen.

Behöver du mer hjälp skicka ett mail eller adda mig på Msn

Swedish_superman@*******.com

Liknande diskussioner

1. De som har problem med spider v 1.1
    By a00sambe in forum Spiderchip
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 04:45
  2. Någon som har FAKTA om lagen som förbjuder tex M8bios
    By nonifo in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 05:06
  3. Nätverk mellan Xbox och Pc med två nätverkskort
    By jallatralla in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 18:15