Hur snart efter att Xbox 360 släppts kan man räkna med att det ska finnas chip som man kan få tag på? Nån som har hört nåt om detta?
Hur snart efter att Xbox 360 släppts kan man räkna med att det ska finnas chip som man kan få tag på? Nån som har hört nåt om detta?
Exakt 4 månader, 11 dagar, 6 timmar och 3 sekunder. (+/- 4 månader)
Ah, tack Rabarber, nu kan du springa tillbaka till Lunarstorm och leka med dina kompisar.
11 dagar!!!!!!! coolt
Jag har inga kompisar...Original inlägg av Recman
Måste väl ändå säga att dum fråga får dumt svar. Inte många här i världen som kan se in i framtiden och de kan struntar nog i när du kan modda din framtida xbox360. puss pussOriginal inlägg av Recman
Det är inte alls en dum fråga, och jag har inte bett nån spå framtiden heller. Men det finns folk som är lite mer insatta än vad du uppenbarligen är och som kanske har fått reda på mer info om Xbox 360 och hur den är uppbyggd, information som dom kan nyttja för att göra uppskattningar av hur svår/lätt det skulle vara att "knäcka" den. Kanske till MS har gått ut och sagt i nåt pressmeddelande att de satsar extra på att göra den nya Xboxen "säkrare" än ettan.Original inlägg av rabarber
All officiell information finns ute för läsning bara att läsa in sig
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag skulle gissa på att det går snabbare än den första xboxen. Bara en gissning.
För nu har man redan chippat en console och då borde man ha lite erfarenhet från den första så det borde gå lättare att ´chippa nästa
Jag tippar på att det kommer ta längre tid. Även ms har väl skaffat sig lite erfarenhet från första konsollen.Original inlägg av vattenspridarn
Finns väl knappast någon info ute om vad för typ utav kryptering/skydd som kommer att finnas på hård och mjukvara. Därför blir det, tror jag iaf, väldigt svårt att få någon bild av hur man skulle kunna knäcka skydden. Dessutom finns det väl inte speciellt mkt info om hur hårdvaran egentligen kommer att fungera. Visst alla vet ju vad det kommer att vara för processor men hur kommer bussar, bryggor,bios osv att fungera. Hur hårdvaran egentligen ser ut kommer ju aldrig ms släppa som info utan det blir ju backwardengineering på d.
Last edited by psychocowboy; 2005-05-19 at 01:01.
Som alltid är dom som knäcker smartare än dom som gör skydden.
Tror inte ms gör om allt från grunden. Så då bör dom ha ett litet försprång dom som ska knäcka det.
Man lär sig så länge man lever
Wii med wikey
Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
Gamecube med qoob pro och fullsize case
C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd
Original inlägg av vattenspridarn
Lika bra gissning som min. Tror iaf det är svårt att säga nånting om nåt tidsperspektiv då man inte har fått sett hårdvaran (mer än den publika spec:en) eller skydden. Hoppas du har rätt dock Återstår väl att se.
Jo den är omgjord fr grunden formatet på MK är BTX, vad jag sett på närbilder så ser den ut som att vara helt fri från skruvar och mer som ihop svetsad, man ska kunna ha den på vilket håll som helst inget är upp el ner höger el vänster därav namnet 360. Endast fronten ska vara utbyttbar.
Hoppas att inte spelen blir lika stympade i upplösningarna (mjukvaran) som i den gammla boxen för stödet finns i hårdvaran i PAL vers.
Last edited by pege63; 2005-05-19 at 12:46.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Tyckte det såg ut som att man byter hela skalet när man stylar 360, som på en mobiltelefon. Kanske därför du inte såg några skruvar Page63?
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Bookmarks