Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: problem me döverföring för data-->xbox

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19

    problem me döverföring för data-->xbox

    Jag köpte en korsad nätverkskabl här om dagen och efter mycket besvär lyckades jag tillslut få xboxen att connecta med pc'n. Men nästa gång och gången efter det osv. så fungerar det inte! Jo iof har jag lyckats få den att conneta någon enstaka gång men annar s fungerar det inte vad ska jag gör???

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Umeå
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Checka alla inställningar, det ska fungera om du har allt inställt som det ska
    Det finns massor med guider till detta...
    * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
    * Western Digital 160 Gb
    * DuoX2 Cromwell
    * XBMC 2005-02-01

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag har tittat och följt guiden i "Din lilla guide till den chippade xboxen" men det spelar ingen roll vilket ip jag ställer in i system utils för i avalaunch står det ändå under nätverk att jag har ip 192.186.0.180 istället för ip 192.186.1.2 som jag ställde in i system utils....När jag försöker connecta i flashfxp så håller den på ett tag men sen blir det tillslut connection time out eller nåt sånt....

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Umeå
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Har hört att connection time out kan bero på att anslutningen i ditt FTP-program kan ha blivit inställd för passivt läge, men det är bara å ändra på inställningarna...
    Har du winXP på datorn, kan inget annat... Isåfall, hittar datorn xboxen?
    Står det nått i stil med "anslutning till lokalt nätverk, ansluten" , då borde det ha kontakt iaf. du kan ju alltid prova med annat FTP-program, som typ qwix.
    Har du avalaunch som dash(?) annars kan du behöva ställa in ip i evox.

    Det finns även fler guider till hur du får detta till å funka...

    tips
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7230

    Sedan kan du leta själv...
    Last edited by powerman; 2005-05-16 at 22:47.
    * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
    * Western Digital 160 Gb
    * DuoX2 Cromwell
    * XBMC 2005-02-01

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    ja, har windows xp i min dator och jag har haft anslut i passivt läga inställt på flashfxp..jag har dock prövat med en annan klient där funkade det inte heller... Ska jag stänga av passive eller??
    Det står "ansluten" under kontrollpanelen-->nätversanslutningar så datorn verkar få kontakt...
    ps. tack för svaren
    Last edited by Fruktsoda; 2005-05-17 at 07:35.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Jag har tittat och följt guiden i "Din lilla guide till den chippade xboxen" men det spelar ingen roll vilket ip jag ställer in i system utils för i avalaunch står det ändå under nätverk att jag har ip 192.186.0.180 istället för ip 192.186.1.2 som jag ställde in i system utils....När jag försöker connecta i flashfxp så håller den på ett tag men sen blir det tillslut connection time out eller nåt sånt....
    Har jag inte skrivit en liten fotnot i forumet i samma tråd där du tankade hem guiden, om att du måste ställa in IP i avalaunch separat....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    I avalaunch under inställningar--->nätverk ska dhcp vara igång eller avstängt när man ställer in ip'n och överför??

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på om du har någon dhcp server (t.ex. en router) eller ej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag får det fortfarande inte att funka...Jag har kollat att ip'n i datan är 192.168.1.1 och subnet 255.255.255.0 och i xboxen är det 192.168.1.2 och gateway 192.168.1.1 och subnet 255.255.255.0 både i avalaunch och vanliga settings.. Jag har även kollat att kabeln sitter rätt och att inställningarna i flash fxp så att det står att xboxens ip är 192.168.1.2. Windows får kontakt men när jag ska connecta så står det bara connected sen blir det connection lost...vad ska jag göra??

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Äsch, det fixa sig det gäller bara att ha datan och xboxen avstängda när man kopplar in kabeln. Det funkar för mig iaf.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har liknande problem.. min dator vägrar att hitta mitt xbox via ftp eller qwix.
    Jag har kollat alla IP och passive mode m.m Däremot kan man streama genom xboxen.. Jag tänkte bara höra med dig Fruktsoda om du kunde det när din krånglade?

    Mitt problem började när jag kopplade xboxen till routern för att uppdatera, efter det vill inte min dator hitta den, jag misstänker någon form av ipkrock för att routern och det andra nätverkskortet jag har i min dator har samma ip 192.168.0.1 . Jag har nämligen ett trådlöst till internet och ett vanligt till xboxen, då jag för över.
    Överföringen har fungerat felfritt fram till jag kopplade in den i routern.

    Någon som haft samma problem och vet hur man ska lösa det?

    MVH Robert

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 18:48
  4. Multi-X chip Stealth för PS ONE - Problem att spara
    By mrpepsi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-25, 22:35
  5. problem med vcd modul för 9002
    By jojo in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-11-25, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •