får chippet att lysa som det ska men det vill dock inte eject knapps dioderna... dom blnkar grönt och rött. strax innan dom börjar blinka så bootar xboxen om ett par gånger lite snabbt....
har försökt allt känns det som... någon som kan hjälpa mig?
får chippet att lysa som det ska men det vill dock inte eject knapps dioderna... dom blnkar grönt och rött. strax innan dom börjar blinka så bootar xboxen om ett par gånger lite snabbt....
har försökt allt känns det som... någon som kan hjälpa mig?
Fick samma problem som du beskriver igår. Kollade om chippet hoppat ur, men det satt korrekt. Så jag tänkte flasha om det, men har väldigt svårt att få winLPC att hitta chippet (håller i programmeraren och chippet på olika sätt). När det sedan gör det, kan jag inte göra något och sen hittar det inte chippet längre.
Skall låna en kompis programmerar och försöka igen, men jag fruktar att chippet har dött. Kanske bara har en livstid på två år. Trist att behöva köpa nytt chipp nu när XBOX 360 kommer om ett halv år.....
Lyckas du lösa ditt problem, kan du ju berätta det.
jag har haft exakt samma problem. oftast är det flitigt förekommande efter att boxen varit öppen för operation eller varit med om en flytt. lösningen i 99% av fallen är att daska till boxen lite. matrix-chip, som inte är lödade sitter inte lika fast och tappar kontrakten, då får vi detta fel. genom att skaka xboxen lite lätt eller klappa till den lite gör att chiped glider tillbaka där det ska vara. ibland kanske det tar några gånger... men ge inte upp efter ett eller två försök. det gäller att hitta rätt teknik i sina slag också.
lycka till!
Bookmarks