Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bootar inte!?!?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20

    Bootar inte!?!?

    mitt xbox kan inte boota med mitt xecuter2. när jag startar xboxen kommer inte "xecuter2" loggan upp under xbox loggan, ibland kommer även felmeddelande rutan upp och säger att det är fel,att antingen inte går att starta dashboard (fel inställningar/filer typ) eller att det är fel på hddn. om man lyssnar hör man inte det där vanliga boot ljudet från boxen,, det där sista knastrandet som man alltid hör när boxen bootar. från början hackade xboxen en gång var 4:e sekund typ och jag kunde inte starta ngt spel. men nu kan jag alltså inte ens komma in på menyn, har ibland fått lite boot problem efter att jag "transporterat" xboxen, men det har alltid löst sig efter att jag startat om den ngra gånger. det verkar alltså som det är ngt problem med chippet eller ngt, finns det ngn som känner igen detta boot problem???
    Last edited by calpa; 2005-05-22 at 03:13.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hur har du flashat den?
    När började problemen & vad gjorde du på boxen innan dom började krångla?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    ja, jag har flashat den, det var ju ett tag sedan. Nu verkar det va som om det är ngt skumt med hdd (felmeddelande 07 = hdd error). Jag spelade forza och så helt plötsligt sa den att det var ngt fel på skivan, startade om xboxen och då blev det ett kort litet hack ungefär var 4:e sekund, man hörde alltså att xboxen "intervall jobbade", och när jag då försökte starta ett spel så öppnade den dashboarden istället. hörde av en kompis att det inte kunde va fel på chippet för då skulle xboxen inte funka överhuvudtaget i princip. Nu har jag iallafall tankat en superdisc som låg på ca 670 mb (via torrent så den borde funka, han hade tagit bort lite onödiga saker för att få plats på vanlig skiva), så fick plats på en vanlig cdr skiva, men den ger ingen respons när jag bootar med den i, fortfarande felmed. 07. går det över huvud taget att köra superdisc med cdr? måste det va en cdrw som jag hört snack om? eller vad behövs fixas? (är inte helt 100 med skulle våga gissa på att boxen är en v1.0)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233

    7 - kernel - Timeout när xboxen letar efter hårddisken. Är den inkopplad? Är den "Master" eller Cable Select?


    Du har problem med hårddisken eller IDE-kabeln. Eventuellt kan dvdläsaren ha sådana problem att den stör ut hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    pillade lite i xboxen, men ändrade i princip inget. nu säger den iallaflal felmed. 16, alltså är det är fel på dashboard filerna. men körde om ngra gånger och sen visade den bara halv felmeddelande bild, bilden var alltså kapad snett rakt över hela skärmen,,,, skumt. har inte så bra koll på hårdvaru grejjerna men om chippet är den lilla grejjen man kan dra upp från moderkortet så är det nog trasigt, en av guld stängerna hade gått av från moderkortet och satt kvar i "chippet", om det nu är chippet.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    kan man komma förbi på Blekingegatan 16 och lämna in boxen för genomgång? troligtvis chip byte

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, många före dig har lyckats hitta hit iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance Live funkar inte!
    By KingPing in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 23:20
  2. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  3. Bootar inte rätt!
    By munken in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 11:36
  4. Bränning av ISO, bootar inte?
    By madwien in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 15:43
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •