Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bios M8_plus16 på 1.6?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Bios M8_plus16 på 1.6?

Hej!

Jag har precis monterat ett X-ecuter 2 lite på en av mina boxar, men allting uppför sig mystiskt. Alla switchar på framsidan verkar vara tvärtomvända men jag har i alla fall lyckats att flasha om den med M8_plus16 och installerat Evo-x (small drive- original HD) men när jag nu försöker köra applikationer så växlar den bara över till den där gröna evo-x rutan som den gör när den startar applikationer och sen stannar den där? Vad är fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att flasha HELA chippet med m8_plus16, dvs 1024K
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

hur ska jag gå tillväga då?

Hur ska jag gå tillväga då? Den startar inte den där flashmenyn när jag switchar till slot 2 längre och den kan inte starta avalunch så jag kan ftp:a över den och flasha med evox internal flasher. Kan man typ redigera superdiscen på något sätt eller hur gör jag?Brännare?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    funkar denna metoden - stoppa hd i mitt andra xbox - tanka över m8plus_16 så att evox flasher kommer åt det på hd - stoppa tillbaka hd - flasha bank 2 via evox flasher för det programmet verkar starta i alla fall.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    för att ge svar på ditt första svar - jag har bara flashat bank 1 med m8plus_16 bios som jag dubblade storleken på dvs 256+256. Bank 2 är helt orörd.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Nu har jag löst det. Eftersom jag varken har brännare eller att det gick att koppla upp ftp mot den halvflashade boxen så tog jag helt enkelt hd från en annan box där rätt bios låg på hd och monterade i den halvflashade och flashade om den via internal flashen, så nu funkar allting klockrent igen.Lite bökigt men om man nu ändå byter ut sin 8gb original hd för en större så kan man ju fylla upp den gamla med lite nyttigheter så har man i alla fall en liten räddningsplanka.

Liknande diskussioner

1. Hjälp!! Har av misstag flashat fel bios på min 1.6 Xbox
    By DiXter in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 23:25
  2. Funkar mitt Aladdin XT på 1.6 direkt eller måste ett spec bios in?
    By HIVAlius in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 00:08
  3. X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios
    By skrikspya in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 23:46
  4. Aladdin Advance Plus XT + m8 Bios +XBOX 1.6???
    By b0b0 in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 15:37
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner