Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan man lägga in spel via PC:n till HDAdvance?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0

    Arrow Kan man lägga in spel via PC:n till HDAdvance?

    Jag funderar på att köpa en HDAdvance för att kunna spela backuper, men jag har några frågor.

    Jag har INTE ett chip i min (version 7) PS2:a.

    + Kan man på något sätt koppla in hårddisken i PC:n och lägga in spelen med den? (Funkar Winhiip med HDAdvance?)

    + Om man spelar NTSC-spel (USA/Jap) behöver man en SCART-kabel då?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Winhiip m.fl. fungerar utmärkt

    Du behöver en scart/rgb-kabel om din tv inte klarar composite video med ntsc färgbärvåg. Men RGB skall man ju alltid ha, tvärdumt att sitta och spela med suddig bild och bleka färger.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vad du än gör ge dig inte på USB eXtreme bara...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Lipega: vad har du för alternativ då om man sitter med ett PS2-slim? och inte vill löda?
    nej, just det, då tar man det som finns...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hmmm jo med USB eXtreme e inget alternativ! det funkar inte med några spel och fungerar inte med några normala usb hdd... tro mig jag har testat

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Lipega:
    ja, för det första, OM det inte funkade alls så skulle folk inte köpa det, och man skulle kunna läsa "överallt" hur dåligt det är.
    Jag har inte läst nåt sånt. Nånstans.
    Ja, det är långsamt. lika långsamt som att spela direkt från skiva, ibland långsammare t.om. Men det funkar.
    Men det funkar inte för DIG. Alltså kan man ju dra slutsatsen att felet ligger just hos dig. Eller i din hårdvara eller i mediet. Men det betyder inte att USB-Extreme är icke-fungerande.

    Om jag skulle gissa på felorsaker hos dig så skulle jag börja med USB-disken... Har du byggt den själv eller köpt färdigmonterad? Jag har 2 st 2.5"-chassin, och inget av dem funkar... Slutsats: köp färdigmonterat.

    Sen kan din USB-extreme-skiva mycket väl vara kass.

    Eller så är ditt PS2 kasst...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0
    Ytterligare några frågor:

    1. Vilket filsystem använder hårddisken?

    2. Kan man använda en hårddisk som man tidigare haft Windows på? (om man formaterar den.)

    3. Kan man lägga in nerladdade spel (ISO-filer m m)?

    4. Kan man ha "vanliga" filer på hårddisken medan man samtidigt använder den i PS2:an?

    5. Jag vill använda HDAdvande för att kunna köpa och spela importspel (USA/Jap). Måste man då ha en 60Hz-kompatibel tv, eller fungerar det ändå, fast det går långsammare? (Ex: Man kan spela importspel på Sega Saturn i 50Hz. Spelen funkar utan flimmer men det går långsammare. Ex 2: Det går inte att spela importspel med PS1 - det blir alltför mycket flimmer.)

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: FAT32 eller NTFS. Min disk är hemma nu och jag minns inte vad det blev för OS på den till slut :-)

    2: Ja

    3: Jag har inte testat, men rent logiskt borde det gå att mounta isofiler i daemon tools och installera från daemon tools virtuella drive

    4: Ja

    5: Jag har inte testat, men spelen borde gå i 60Hz och kräva en 60Hz TV.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    1: SONYs eget PS2 format.

    2: Ja

    3: Ja, om samvetet tillåter.

    4: Tveksamt. Formatteringen av hårddisken skiljer sig totalt enda ned på partitioneringsnivå. Men det går utmärkt att formattera om hårddisken och använda den till annat om du skulle tröttna på att ha den i PS2:an.

    5: Skall fungera men du måste ha en NTSC kompatibel TV, alternativt kan eventuellt en RGB kabel funka.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1 & 4 = Mina svar gäller usb extreme, inte hd advance :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ansluta xbox till pcn...
    By wixia2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:50
  2. Hur för man över spel från datorn till xbox:en?
    By Kalle112 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 12:21
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. xbox spel i datorn? lägga över till datorn?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 17:34
  5. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •