Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: fick min gamecube idag, och ett par frågor :)

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    fick min gamecube idag, och ett par frågor :)

    Fick min gamecube och det första jag såg var att garantilappen satt över en skruvpunkt så jag kan inte ta bort locket utan att bryta garantin dvs jag kan inte spela dvd-r utan att bryta min garanti.
    En annan sak jag vet inte riktigt hur viper chippet fungerar. Jag har en extern del av viper chippet och en sladd som jag tror är till just viper, den är platt ca 1mm tjock och 1cm bred. Hör den till viper? och hur ansluter jag viper med konsollen? var skall jag plugga in viper? Hm denna sladd kom helt lös och det verkar som om jag måste ta bort lådan för att färsta den i chippet? Och ska jag fästa sladden på något speciellt sätt i programmeraren? den verkar väldigt trög att få dit.

    UPDATE: har nu fått i flexwire i min programmer men hur skall jag få den andra änden att fästa i min gamecube? behöver jag öppna den för det?
    Last edited by kiranos; 2005-05-24 at 22:34.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Tror du får svar på alla dina frågor här. http://modthatcube.ngcdev.com
    Du behöver öppna cuben för att få dit chippet. Du måste löda...
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    chippet är redan i, köpte det här från psxcare men kablen kom bredvid, och för att sätta i den så måste jag bryta garantin eftersom dom satt garantiklistermärket över en av skruvarna.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver bara använda programmeringsdelen om det blir något fel på chippets firmware. Normalt uppdaterar du via en bränd skiva. Den levereras löst eftersom det inte finns något bra sätt att montera den på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    men om man vill programmera själv, eller använda något annat än cobra som inte har browse dvd så funkar det inte eller? men ok jag bryter nog garantin ikväll, tack för svaret iaf. Tror dom flesta har sladden genom grillen på baksidan.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Då använder du programeraren. Du behöver aldrig öppna cuben för att kunna programera.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    som sagt var kabeln kom lös, för att sätta i ena delen i chippet som är fastlött måste jag öppna lådan väl?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    -edit- hoppsan... setat och spela wind waker ett tag och hade denna tråd öppen. Folk hade visst redan svarat.

    Du bör hitta svaren på din fråga här: http://modthatcube.ngcdev.com/main.htm

    Iaf så behöver du en Gamebit eller några genoskinliga Bic bläckpennor(jag behövde två st för att öppna min cube).

    Du måste löda in chipet men som jag har sett det verkar det inte alltför krångligt... det beror väl på lödvanan.
    Som sagt.. all info kan du nog hitta på länken ovan^^^

Liknande diskussioner

  1. HDD byte,låsa HDD,error 05,bootdisc,mm
    By Chewie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 15:27
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •