ni som är erfarna ps2 spelare...speciellt ni som inte har någon dvd brännare, är det bara skitspelen man kan få ner på cdr eller även de nyare och bättre? fungerar ripkits och sånt bra?
ni som är erfarna ps2 spelare...speciellt ni som inte har någon dvd brännare, är det bara skitspelen man kan få ner på cdr eller även de nyare och bättre? fungerar ripkits och sånt bra?
Vad jag vet så kan man ladda ner de flesta spelen till cd-r///
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av papageno:
<strong>ni som är erfarna ps2 spelare...speciellt ni som inte har någon dvd brännare, är det bara skitspelen man kan få ner på cdr eller även de nyare och bättre? fungerar ripkits och sånt bra?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De beror på sajten som du laddar ner rippkiten...
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av papageno:
<strong>ni som är erfarna ps2 spelare...speciellt ni som inte har någon dvd brännare, är det bara skitspelen man kan få ner på cdr eller även de nyare och bättre? fungerar ripkits och sånt bra?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dom enda spel jag vet att inte kommit cd-r rip på är The Bouncer & Xenosaga (men dom har rippat ner det till en cat5 dvd)...
ändå väderlöst att rippa ju, man tar bort film sekvenser m.m och ps2 läser dvd mkt tystare och bättre
Nja vet inte riktigt om jag håller med dig "evilboy" tex finns de spel som är på dvd skivor fast dom får plats på vanlig cd-r. Och att dom har gjort spelen på dvd skiva för ett pirat-mupp-skydd.
Men sant när man rippar stora spel så tar man bort filmer m.m.
<small>[ 26 April 2003, 19:17: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>
jo det är ju lite sjukt att lägga spel på dvd dom är ca 650 700 mb på dvd
Ursprungligen skrivet av EvilBoY:
<strong>jo det är ju lite sjukt att lägga spel på dvd dom är ca 650 700 mb på dvd</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Inte om konsollen läser data fortare från DVD skivor än CD skivor...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Men enligt <a href="http://se.playstation.com/hardware/ps2techspec.jhtml" target="_blank">http://se.playstation.com/hardware/ps2techspec.jhtml</a>
så läser ps2 dvd spel i 4x och cd spel i 24x
Jo, men 1x på cd är ~150kb/sek medans 1x på dvd är ~1024kb/sek.
24x cd är ~3600kb/sek
4x dvd är ~4096kb/sek
Bookmarks