Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: X-b.i.t VS Spiderchip.

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    X-b.i.t VS Spiderchip.

    Hallo.

    Jag tänkte som rookie på allt vad chippning innebär skriva ett inlägg med mina frågor samlade, jag funderar på att beställa något av Spiderchip eller X-b.i.t (Dock vet jag inte vilken forumsdel jag borde skriva detta i så ni får väl flytta på det om det blir helt fel)
    Jag skriver först några allmäna frågor.

    1. Kommer trådarna som skall "monteras" från chippet till boxet sitta kvar även om Xboxet rör sig?, eller kommer man inte kunna flytta på lådan utan att trådarna kommer hoppa ur.

    2. Finns det några nackdelar med lödfria chip?, några större nackdelar alltså, som skulle göra att jag skulle vilja byta till ett vanligt chip.

    3. Är det i störta allmänhet svårt att installera chippen?, vilket av dem anser ni vara svårast att sätta i?

    4. Sen har jag sett att det ska finnas ett USB uttag på X-bitet, måste man såga för att få ut uttaget?

    Vilket av de två chippen är egentligen bäst?, jag är bara ute efter att kunna få sätta i en ny hårddisk och på enklaste sätt ladda in spel på den större hårddisken, inte speciellt mycket mer avancerat.

    Många frågor, få svar för tillfället.
    Jag skulle vara otroligt tacksam om jag fick svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Beror på hur försiktig du är samt hur bra du lyckats med monteringen
    2: Kan du löda så löd ett chip, det är enklare och sitter bättre
    3: XBIT verkar vara svårt att få till för många.
    4: Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej.
    Men jag som inte använt en lödkolv mer än på Tekniken i högstadiet kanske inte ska ge mig in på en sådan operation?

    Borde jag isåfall satsa på Spiderchip? eftersom det verkar som många tycker X-b.i.t är krånligt och svårt att få att fungera.
    Borde inte Spiderchip vara enklare för den användningen jag ska ha?

    Men det USButtag som visas på X-b.i.t skaparens hemsida (kommer inte ihåg deras namn) så sitter USB uttaget på baksidan men där finns väl inget hål för något sådant?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har xbox version 1.6 kan du prova spiderchip. Annars tycker jag du skall prova

    något av:

    xenium sp/ice
    Lödfritt SmartXX
    X-ecuter 2/3 + xapt3r adapter

    USB uttaget klistras fast med dubbelhäftande tejp, kabeln dras genom ventilationshålen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har inte 1.6, jag har 1.4 - 1.5, vet inte riktigt.

    Ok, vad skulle ett sånt kalas kosta måntro?
    Jag har valt något av de två chippen jag nämnde just för att jag inte har så mycket pengar att röra mig med.
    Skulle man istället spara pengarna och lägga ner dem på något av de lödfria chippen du nämnde?

    Aha, då förstår jag.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du inte har xbox version 1.6 rekommenderar jag inte spiderchip i första hand, men spiderchip GÅR att montera i de äldre boxarna också.

    Men lägg hellre på ett par hundralappar och köp ett Xenium SP/ICE. Du får mycket extra för de två hundringarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fick Spiderchip från PSXCARE men begagnat?!!
    By forhike in forum Spiderchip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 10:15
  2. var är mitt spiderchip?
    By Thurman^ in forum Spiderchip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 10:30
  3. Flasha Spiderchip
    By SwedenRoxx in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 12:36
  4. Spiderchip BIOS Supertrubbel!
    By phonyanton in forum Spiderchip
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 21:58
  5. spiderchip v1.1
    By iceydee in forum Spiderchip
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 07:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •