Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Xbox 360

  1. #1

    Xbox 360

    Hej, kommer psx chippa xbox 360:ar om det kommer att gå? Om ni gör det skulle jag vilja köpa en typ ganska moddad xbox 360. Har ni någon som hellst aning om vad det kommer att kosta?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sorry, kristallkulan är på reparation....det skulle ta ett tag att pussla ihop den sa dom på häxans allservice...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    har du alltså ingen aning? hehe.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Jag tror nog att han menar det ja.

  5. #5
    ok...vi får väll se vad som händer i framtiden. Men JAG tror att JAG köper xbox 360, men om man kollar på hårdvaran så är PS3 mycket bättre än xbox 360. och man har fått höra väldigt lite om Nintendo Revolution eller vad den ska heta.

  6. #6
    Nåt nytt?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    För allas trivnads skull skulle jag villja att frågor i likhet med: Vilket datum kommer det första chippet till xbox360, hur mycket kommer xbox360 med chipp kosta på psxcare, och liknande frågor.... Det är ganska svåra att svara på när konsollen inte ens har ett riktigt offecielt releasdatum.....

  8. #8
    Ja du har rätt men jag frågade bara om psx skulle chipa om det gick...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kommer chippa om det går att göra för ändamål som är lagliga efter 2005-07-01, dvs endast för att köra t.ex. Linux. Vi kan inte montera chip som gör det möjligt att kringgå tekniska åtgärder som är till för att skydda upphovsrättblablablablabla
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Sälja då???

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan bara sälja chip som har ett fullt lagligt användningsområde. T.ex. chip med cromwell bios som enbart duger till att starta Linux på xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Kan man importera från nåt annat land då?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Finns det så e det jue klart du kan, men svårt och veta såhär i förväg. eller hur?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Konsollen släpps samtidigt i Asien, USA, Europa +är regionsfri
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  15. #15
    men OM man skulle köpa ett chip från utlandet...kan man typ få betala böter eller bryter man mot lagen?

  16. #16
    Hej Hej!! jag bara kollar om någon är här. Det är så tyst!
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jo man e jävligt ivrig på att få reda på ifall chip kommer utvecklas.. men jag tror mer att det inte är en fråga OM chippen kommer utan NÄR de kommer förhållandevis med släppet av själva konsollen..
    jag är inte så säker på att jag skulle köpa 360 om det inte går att chippa den.. det var den tanken jag hade när jag köpte min xbox för tre år sen..

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det för att du är för snål för att köpa orginalspel eller?
    Då kan man lika bra köpa en HTPC som kan lite mer än 360 utom köra xbox spel dvs, men du kan köra PC spel istället
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Är det för att du är för snål för att köpa orginalspel eller?
    Då kan man lika bra köpa en HTPC som kan lite mer än 360 utom köra xbox spel dvs, men du kan köra PC spel istället
    Klart man kan, men det är inte samma sorts "flash" och så är det inte samma sak som att ha en xbox som alla känner till..

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vet du vad en HTPC är?
    HOME TEATHER PC allså en dator du kan göra HD inspelningar på med TV kort, surfa, emaila, spela PC spel, bränna filer, osv, osv & alla dessa finesser hittar du inte på 360 den har bara DVD uppspelning ingen brännare som det var skrivet från början, blir nog inget TVkort heller eftersom brännare är borta nu mer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  21. #21
    Ok...men man såg ju att någon på nån 360 video tog ihop den hur lätt som hellst. Jag har hört många rykten om att 360 kommer vara s#%t svår att öppna. Vad tror ni? Hum??? Eller Yoda style, Vad ni tror...hum???
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Jag har hört nånstans att det inte ska finnas en enda lödning på moderkortet. Istället skulle alla komponenter "limmas" fast eller nått på kortet. Man skulle vara tvungen att slita upp hela kortet för att kunna löda nånting på det. Allt ska vara inlimmat ui kortet på nått sätt. Typ.

  23. #23
    ok
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pege63
    Är det för att du är för snål för att köpa orginalspel eller?
    Då kan man lika bra köpa en HTPC som kan lite mer än 360 utom köra xbox spel dvs, men du kan köra PC spel istället

    om han är snål kan han ju inte köpa en HTPC för minst 7000kr (rätta mig om jag har fel på priset) när han får en 360 för 1/3 av det priset (299$ för en 360)...


    ..sedan har de ju bekräftat att den har VGA ut så bara att koppla den till monitor och installera Linux/OSX och köra den som en vanlig HTPC med det inbyggda trålösa nätverket.. sedan byter du ut dvd mod en dvd-rw+-dual-layer och så har du allt du kan tänka dig för ett otroligt pris!! .................................................. ................................om de lyckas med att modda den vill säga
    Läs XBMC Manual och FAQ

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    HTPC för 7000 visst om man inte vet vad man skall köpa och köper färdiga paket àla 20.000:-, har själv en HTPC som jag inte gett mer än ca 3500 en sådan maskin är ju ingen monster PC men min räcker till mer än väl.

    Sen om Xbox 360 kostar runt en under eller över 3000 kan ju diskuteras, grafikkortet i den skulle kost runt en 4000:- till en PC & med tanke på vad PS3 Grafikkort skulle den jukomma kosta 2x4000:- för att motsvara en PC prestanda. Från vad det var sagt att Xbox 360 skulle klara av från början mot vad det nu blir untan TV kort utan brännare, med tanke på den endast 20GB "lilla" HD blir det ju ingen multimedia maskin som det var sagt från börja, där man skulle kunna spela in från TVn bränna osv, osv mucket snack liten verkstad som vanligt......
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har kommit på ett ganska felfritt sätt att se hur mycket saker från utlandet kommer kosta i Sverige. Du tar dollarpriset gånger den nuvarande valutakursen. Sen lägger du till 1000 kr i den trevliga skatten alla vi hederliga medborgare får betala, så får du det korrekta priset :P

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inga skatter, inga tullavgifter i EU
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Inga skatter, inga tullavgifter i EU
    Konsolerna kommer väl ändå från USA eller Japan?

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Äh nej, du ska ju köpa dom här i affären eller hur & det är ju ingen privatimportör söm gör det utan en general agent som har en pris bild att gå efter som bestäms av tex MS. Då kan ju inte varje handlare sätta sitt eget pris utan hänvisas till ett pris som ska gälla sen får handlaren provision på det han säljer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av unstopp
    Konsolerna kommer väl ändå från USA eller Japan?
    Xbox fabrikerna ligger i Mexico, Ungern och Kina. Sedan tror jag dom ska sätta upp en till fabrik i tyskland / nederländerna el liknande.
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •