Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spela upp filmer som är dvd men vob format

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0

    Spela upp filmer som är dvd men vob format

    Om man har en massa Vob filer o så som brukar ligga på en dvd film
    hur gör man bäst för att bara klicka igång en fil så att resten spelar upp sig automautiskt?
    Som det är nu måste jag klicka på varge vob fil o sen klicka på nästan när föregående e slut..

    tack

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    Hittade iof det här

    Citat Original inlägg av ktd
    1. Packa upp img filen med WinRAR.

    2. I VIDEO_TS mappen kommer du ha en massa IFO, BUP & VOB FILER.

    3. Testa om det går att starta VIDEO_TS.IFO via smb om du satt upp ditt system för det annars för du över VIDEO_TS mappen tll boxen och prövar spela där.

    4. Om det funkar. Bra! Om inte (filmen har en meny och XBMC klara inte menyer ännu)... fortsätt på steg 5.

    5. Ladda ner IFOEdit på http://www.doom9.org/index.html?/software2.htm (under VOB Tools).

    6. Gå in i VIDEO_TS mappen på datorn och tar du bort alla filer utom VIDEO_TS.IFO och serien av VOB filer som är på 1GB (förutom den sista i samma serie som brukar vara lite mindre). Ta heller INTE bort VTS_XX_X.IFO som hör till serien. Ta bort VTS_XX_0.VOB som hör till serien av VOB filer du sparat.

    7. Döp om alla VOB filer du har kvar till VTS_01_1.VOB VTS_01_2.VOB osv. Döp oxå om VTS_XX_0.IFO till VTS_01_0.IFO. Om dom redan heter så är allt frid och fröjd...

    8. Nu borde du ha följande filer...
    9. Öppna IFOEdit och öppna VTS_01_0.IFO och klicka sen på Get VTS sectors. På frågan om du vill processa ALL IFO files svarar du NEJ! Tryck på Save och svara ja på att skapa en BUP (det är en backup fil av IFOn. Ska du ha om du ska bränna den senare). Gör samma sak på VIDEO_TS.IFO. Det är viktigt att du kör VTS_01_0.IFO före VIDOE_TS.IFO! Klart!

    10. Bränn, streama eller kopiera över till boxen. Vill du ha det som en image finns flera program som kan göra det bla. Nero... Ska du bränna på skiva tar du med den tomma AUDIO_TS mappen oxå...
    Kopierar du filerna till boxen eller streamar ska du starta VIDEO_TS.IFO.

    P.S Du kan titta på filmen direkt efter du packat upp den om du vill. Då väljer du att spela upp VOB filerna men då kan du inte välja alla ljud & textspår plus att du måste lägga dom i en playlist och har du hdd spindown (vilket iof inte kommer att hoppa igång om du kör från boxens hårddisk) kommer filmen att pausa mellan filbytena...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Gör en ISO av den spela sen upp den som vanligt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    Hade jag gjort om det gått och spela upp dem

    hänvisar till mitt andra problem:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=23023

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    klart det går gör en image i NERO
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gothh
    hmm som jag skrev...
    Jag kan heller inte spela upp iso eller img filer, LÄNGRE!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Tack för infon, brukar i regel ha .img, men ibland har jag inte orkat 'shrinka' och är ivrig och kolla, fräsigt.

    Angående ert .img eller .iso, jag gissar på att det är en fil som blivit korrupt, förslagsvis en buffer / cache / swap fil.

    Verkar vara en del strul till och från beroende på version, jag är lat så jag gör det enklaste, dvs.

    * kopierar in xbmc på nytt, spar xboxmediacenter.xml, brukar lösa det mesta.

    Vill du fippla, så kanske in och slita och dra lite i buffer / cache inställningar kanske hjälper? Har du tur (om jag nu har rätt ang. problemet) så kanske den återskapar filerna när man ändrar värde på inställningen?

    GL!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    mmm jag får börja med att dra ner en ny verison av xbmc o se om det kan hjälpa, annars får jag testa o fibbla lite med inställningarna.

    Tack

Liknande diskussioner

  1. dvd som spelar upp divx
    By mapa in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 02:49
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 13:41
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. DVD backup som ej funkar på neo 4 men messiah
    By Baaz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 21:19
  5. DVD filmer med Messiah på en V5a
    By Silver Surfer in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 10:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •