Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Aladdin Adance XT - Ombyggd PCB

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2001
    Inlägg
    59
    Respekt
    24

    Aladdin Adance XT - Ombyggd PCB

    Ska installera ett XT i en Xbox 1.6 och har hört att en special PCB kan göra installationen mycket lättare. Varför och hur? Säljer ni på Psxcare sådana?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    det är en liten bräda man löder dit på undersidan som underlättar installationen, istället för att löda 6 små kablar.. psxcare verkar inte sälja dessa löst

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte brytt mig om att lägga upp dom då det ingår i de flesta chip nuförtiden. Och om någon beställer något för säg 20:- så kostar det mig mer i administrativa kostnader att skicka än vad jag tjänar :-)

    Jag HAR dock sådana, så kommer du och hälsar på i butiken eller beställer andra varor kan vi förse dig med en.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...dom jag har är X-ecuters variant, dom saknar rebuilden av 3.3v eftersom xecuterchippen går på 5v. Så använder du dom till aladdin måste du ändå dra en extra kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    vilket är bäst i längden Hansi? med lr utan? själv tycker jag att det inte är speciellt svårt att löda kablarna, men med plattan går det typ 3 gånger snabbare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, plattan använder man för att det går snabbare än om man måste sitta och skala en massa kabelstumpar. Vi använder den jämt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance LIVE programmerare
    By Stan64 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 20:20
  2. Funkar mitt Aladdin XT på 1.6 direkt eller måste ett spec bios in?
    By HIVAlius in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 00:08
  3. Aladdin Live utseende?
    By NiQ in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 19:47
  4. Flasha med Aladdin advance live
    By stvikt in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 14:41
  5. Super Aladdin Live ???
    By KingPing in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 14:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •