Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xboxen läser vissa spel meninte andra trots att det är samma märke på skivorna

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20

    Xboxen läser vissa spel meninte andra trots att det är samma märke på skivorna

    Jag har brännt några spel på dvd+r skivor och dom flesta har fungerat bra men ca: tre stycken av dom jag har brännt (jag har brännt kanske tio st) fungerar inte... Jag har använt exakt samma program och exatkt samma skivor som innan men xboxen upptäcker inte skivan...Jag prövade och bränna spelen på en dvd+rw av ett annat märke och då fungerade det hur bra som helst. Sen prövade jag att bränna spelen på en dvd av samma märke som dvd+rw'n va men icke. Varför fungerar det inte med dvd+r men med dvd+rw?? Varför fungerar några spel när man bränner men inte alla?

    Tack på Förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    rw skivor är mycket mer lätt lästa än r skivor, ditt problem verkar vara pågrund av de spelen du bränner eftersom vissa spel kräver mer av dvdromen än andra och det kan göra skivorna oläsnings bara, vilket märke är det på skivorna? hur snabbt bränner du dem? vissa fall kan det vara bättre att bränna slöare...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Ja har brännt spelen på bulkpaq dvd+r men även prövat på traxdata dvd+r några spel funkar men inte alla. Traxdatas dvd+rw fungerar däremot alltid. Jag har bränt i 4x men jag kan pröva och bränna i 2x ifall du tror att det skulle göra nån skilnad.

    ps. tack för svaret

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Använd -R istället, det är mycket bättre. Har flera +R som aldrig har funkat, men så brände man på -R så funka det. Vilken DVD-drive har du i din xbox?

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Dessvärre fick jag datorn när dvd brännare var nästan helt nytt (tror de år 2000) och då kunde bara brännarna bränna dvd+ vilket även min brännare bara gör. Vad jag har kollat så tror jag att jag har en Hitachi-LG läsare i xboxen. Men de konsitiga e ju att många spel funkar men några få fungerar inte. Xboxen säger bara "no-disc"...

    ps. jag har tittat under guiderna om "spel som ej startar". Bara så att jag slipper inlägg i stil med "Läs guiderna!!!!"

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Ok, lös det så här. Köp en HD till din Xbox! Istället för att bränna ner spelen på skivor som inte funkar på din xbox så är det bara skicka över spelen direkt.
    En 120GB HD kostar bara ca 800-900.- Och det är det värt!

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    hehe, jag är ingen haj på hårdvara men jag tänkt faktiskt i morron (måndag) gå till psxcare och be dom sätta in en 200gigare.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Rätt tänkt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Eller om Hanis tillåter Så är det bara att köpa en själv och sätta in den, inte alls svårt. Men valet är ju ditt som sagt.

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av th0d
    Eller om Hanis tillåter Så är det bara att köpa en själv och sätta in den, inte alls svårt. Men valet är ju ditt som sagt.
    Dessvärre kan jag inte ett smack om att sätta in hårdvara och dessutom måste jag väl installera om dashboarden å skit som jag inte kan/orkar/har tid med.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Nja, när jag gjorde det så hade jag aldrig öppnat en xbox tidigare så jag var också ute på ny mark! Finns mycket bra guider på xbox-scene.com och att installera ett nytt Dashboard är inte svårt, sätt bara in Superdisc, välj typ "large drive install" eller nåt liknande. Men som sagt valet är ju upp till dig, men om du gör det själv så... Lycka till

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    äsch vad är 300kr extra när dom fixar allt och dessutom tycker jag personalen på psxcare förtjänar mina pengar

Liknande diskussioner

  1. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  2. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  4. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •