Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Nytt chip, Samma bios, samma hhd

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Nytt chip, Samma bios, samma hhd

    Har precis bytt chipp till ett alladin live chip. Jag har samma bios x2 som förut och samma 160 gb HHD men nu vill xboxen inte visa f: utan endast e: Jag tycker det är jätte konstigt. Någon som vet vad jag måste göra? Jag vill ju inte formatera om hhd och lägga in alla mina spel igen.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har nog inte samma lba48 patch/konfig som förut. Hur stor var F när du hade den?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Den var väl runt 150 gb eller så stor den borde vara, E: var väl 8 gb och den andra hade några mb. De få spel som låg på e: ligger kvar och fungerar precis som de skall. Har surfat runt på massor sidor, men mitt problem verkar vara väldigt ovanligt.

    Nu har jag x2_4983_06 och jag ganska säker på att det var den jag lade in för ett år sedan då jag bytt hhd.

    Citat Original inlägg av Hansi
    Du har nog inte samma lba48 patch/konfig som förut. Hur stor var F när du hade den?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    När jag nu kollade närmare i inställningarna så var har f: 8 gb kvar. Det var ungefär så mycket jag hade innan. Dock verkar det inte finns någon information f: och när jag kör ftp med PCn, så är f: tom. Det borde finnas 140-145 gb med filmer och spel på f:

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova ett .67 bios och se om filerna dyker upp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Provade nu .67 bioset och det funkade! Lyckliga dagen!

    Jag vågade inte prova med annat bios, då jag var rädd att något skulle gå sönder.

    Tack så mycket!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gör backup på F (och G om du hittar något kul där!)
    Lägg in .06 bioset igen
    Formattera F
    Lägg tillbaka dina filer

    ...så får du c:a 20GB till på F :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Skall försöka med det så fort jag får tid. Nu har jag dock fått ett problem till.

    När jag startar xboxen och håller in knappen lite för att bioset skall gå igång (kan man hoppa över det, för jag kommer aldrig vilja ha orginal bioset, live är inget för mig), så blinkar det orange och rött någon gång, sen svartnar det och sen lyser det grönt och vanliga bioset startar (dvs jag får massa error koder). Jag får sitta och göra om samma procedur kanske 40 gånger, sen lyckas jag behålla oranget. Dock så händer inget. Sen kör jag om några gånger, eftersom xboxen igen blinkar oranget/rött, sen svart och sen grönt. Men efter ett tag lyckas jag få orange och så startar xboxintrot, men sen händer inget. Gör om det några gånger. Sen lyckas jag starta korrekt och få xecuter 2 under och allt fungerar prefekt (detta tar c:a 10 minuter och har förfarandet är lika varje gång). Jag kan starta om xboxen nu som jag vill och den fungerar varje gång. Enda felet nu är att datumet och klockan är resetat, så den tror att det är januari 2002. Rätt jobbigt när man loadar ett spel, man vet inte vilken av sina sparningar som är den senaste.

    Så något är fel, vad kan det vara?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förmodligen någon kass lödning
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    :-(

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Bytte tillbaka till orginal hårddisken och då funkade det direkt. Bytte då tillbaka till den stora hårddisken och det funkade direkt. Kanske den inte satt i ordentligt. Hoppas den håller sig nu.

Liknande diskussioner

  1. Nytt chip: qoob NO SWAP!
    By GrävPeter in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 20:44
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Flera bios på samma chip?
    By Freq in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 10:56
  4. Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.
    By bjornen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:00
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •