Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Göra en playlist

Question Göra en playlist

Tja
    Jag är ny och vet ingenting om Xbox knappt.
    Har ett flashat xecuter_4976.02_Multiver_256k
    med 120gb hdd
    När jag spelade Forza Motorsport så såg jag att man kunde lägga in egna låtar och playlists på hårddisken. Så jag laddade i en cd-skiva och den la in genom dashboard. men det tog tid.

iallfall så har jag nu skaffat en korsad nätveärkskabel. jag har också valt ut lite mp3or på datorn som jag hade tänkt skicka över och ha som playlist. om det nu går..
    så jag har ordnat låtarna i mappar som jag vill ha playlistorna.

men eftersom jag inte hittat vart mina låtar som jag lade in från cd-skiva tog vägen på hårddisken, så laddade jag över några låtar i F:/music

gick in i media player 2.4. men den vägrade spela mp3. klarade bara av wma. men det gick inte att sprara en playlist.
    det kommer fram ett medelande där det står:

Could not open:
    E:\APPS\XBMP23\PLAYLIST\Playlist0.m3u

Hursomhelst, så får jag ingen spellista. och när jag går in i forza så har jag bara min skiva och orginalsoundtracket.

Hur ska jag göra? Ska jag lägga över allt på skiva och lägga in det på den vägen? känns både onödigt och drygt, då jag har en nätverkskabel.
    Ska jag göra om alla låtar till wma?
    Går det att lägga låtarna någonstans på hårddisken så att forza hittar dom och kan spela dom?

tacksam för all hjälp jag kan få!

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Det du måste göra är att gå in i microsoft dashboard och kopiera låtarna från en cd skiva.

nej- det måste äl finnas nått vis?
    år det att hitta dom filerna från cd på hårddisken?

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    jo i tdata eller udata men funkar nog inte att bara lägga in filerna där, testa så får du se.

efter lite letande på internet hittade jag ett program som gör om mp3or till wma och lägger in dom xboxen i playlists som man kan ändra i datorn.
    -virtual xbox cd ripper-
    så nu slipper man lägga in musiken genom cd-skivor!!

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    gött, funkar bra?

ja det funkar. även om det inte går helt felfritt... ska leta lite och se om jag hittar en nyare verision där de fixat lite buggar..

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Virtual xbox cd ripper är riktigt dåligt ju! Den överför ju inte alla låtar man selectar, skriver ibland över befintliga låtar och ibland för den över låtar som inte fungerar i xboxen. Jag har verision 0,061. Finns det någon nyare verision eller finns det något bättre program? Jag har hittat var låtarna hammnar i min xbox och jag undrar ifall det skulle fungera ifall man konverterade några mp3 filer till wma å ftp'ade över dom till den mappen. Nån som har prövat?

ja det är det som är lit drygt med det programmet. i /TDATA/fffe0000/music/ finns alla mappar med musiken i wma. men jag tror inte det bar är att lägga in. man måste ändra i en st.db fil där alla information om låtnamn osv sparas. men den är väldigt rörig, och jag tror det är svårt att ändra själv.

men det borde väl finna snått mer program att göra detta med.. ??

Liknande diskussioner

1. Playlist iconer/folder.jpg?
    By Knacken in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 01:20
  2. Göra playlist i xbox mediacenter
    By WarCrap in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-07-18, 13:36
  3. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 17:33
  4. xbmc..hur instalera jag??
    By CarlosShakalen in forum XBOX Media Player / Media Center