Vad är genomsnittshastigheten för överföring pc>xbox egentligen? Vad är er hastighet?
Vad är genomsnittshastigheten för överföring pc>xbox egentligen? Vad är er hastighet?
Jag brukar ligga nånstans mellan 5-8 MBit/s
---- Limits are made to be broken-----
Jag ligger alltid mellan 10-12 MBit/s![]()
![]()
5-8 mbit/s, finns det nåra knep hur man höjer?
Jag ställde in i min router att den bara ska använda 100mbit istället för 10/100 automatisk något. Se på fan, det hjälpte lite![]()
7-8 Mb i sekunden.
då kanske man ska pilla till routern lite när man kommer hem å se vad man får för hastighet
---- Limits are made to be broken-----
Hur ställer man in routern på 100 mbit och måste man inte ställa in nått i nätverkskortet eller och isåfall hur gör man det?
Innan jag hade uppgraderat min hd (jag hadde då standard 8 gigaren) snittade jag på 6-8mb/s men nu när jag satt in min nya hd så ligger speeden på ca: 10-12mb/s. Så jag tror nog att hastigheten vid FTP'ning också påverkas ganska mycket av vad man har för hårddisk...
En kass hårddisk kan nog påverka, men inte särskilt mycket. Det vanligaste är väl att man sitter och trycker på ett 10/10 nätverkskort. Då tar det garanterat 40min för ett normalstort spel. Det är lätt värt det att uppgradera. Det går att få tag på ett ordentligt 10/100 för under 300:-
300:-?? 75:- ger jag för ett 10/100 kort :F
Original inlägg av Matrixxxx
Vad heter din router?
120 kr kostade mitt (nytt)Original inlägg av HuggOrmen
Min router heter D-link 624+!
1. Ta och logga in på din router på denna adress: http://192.168.0.1Original inlägg av Matrixxxx
2. Klicka på fliken "Tool"
3. Bläddra ner till texten "WAN select to 10/100 Mbps". Och välj "100Mbps".
4. Tryck på "Apply". Done, nu startar routern om sig.
Ok tack, man behöver inte kolla några inställningar i nätverkskortet eller ifall det är nått fel där då??
Bookmarks