Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Konstiga saker som att boxen vägrar starta med chippet av..

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20

    Konstiga saker som att boxen vägrar starta med chippet av..

    Jag har köpte en xbox från psxcare med ett smartxx op lx chip för ett tag sen. Allt var frid och fröjd till en början men sedan slutade den läsa vissa dvd skivor som hade fungerat innan så jag köpte en hd + installation av er igen på psxcare. Än en gång var allt frid och fröjd men sedan händen någonting. Jag skulle starta xboxen med chippet avaktiverat och då började lampan blinka rött och det stod att jag behöve lämna in boxen för service. Jag prövade att starta xboxen med chippet på och det fungerade hur bra som helst... Jag tänkte ta en runda forza motorsport som fungerat hur bra som helst innan men nu blev det bara en svart skärm vilket aldrig inträffat förut. Jag prövade med att byta till ntcs/pal in enigmah men inget resultat. Jag har aldrig öppnat/flashat/ändrat något i xboxen utan jag har endast lagt in spel och någon enstaka film på hd'n. Jag har garanti kvar på boxen så behöver jag lämna in den till psxcare eller kan jag fixa det själv utan att öppna/flasha xboxen??

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad får du för felkod när du startar med chipet avaktiverat?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Felkod? Det enda som står är: "Service Reqierd. Call Customer Support." på massa olika språk. Det står även "05" i vänstra hörnet...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lås hårddisken. Du borde hitta "lock hard drive" i din system meny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Tack Hansi! Det fixade både orginal bios problemet och Forza! Tack!

Liknande diskussioner

  1. Hur du får din Chippade XBOX att starta med chippet avstängt.
    By ckaiy_cool in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 18:57
  2. Problem med Pyton script efter att ha satt XBMC som Dash
    By moquist in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 16:16
  3. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  4. Problem med att starta boxen med modchip.
    By zerialano in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 00:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •