Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: 360 och ny hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    360 och ny hdd

    Nån som vet nått om man kommer att kunna koppla in en 3.5" hdd i den nya boxen, eller om det måste vara 2.5"?, kan bli dyrt om man ska köpa större 2.5" hdd till den plus att den inte kommer ens i närheten av lagringskapacitet som nuvarande 3.5" (i skrivande läge iaf).

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Som sagt så finns det inte så mycket officiel fakta ännu men det går väl en hel del ryckten på internet. Pröva att googla så kanske du kan hitta något.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    who knows

    Tror säkert att det kommer gå o koppla in en hårddisk via USB om xbox 360 kommer ha en... (det kanske den har har inte läst nånstans iaf)

    det är ju ett bättre alternativ isf eftersom USB hårdiskar finns o stora storlekar.

    ska ha xbox 360 första dagen när det kommer ut
    ska ta ledigt från jobbet ochså har lite semesterdagar sparade

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    då är vi nog 2 Postal!!
    jag bara hoppas ja har pengar till den när den väl kommer.. !!

  5. #5
    men det är ju allafall 20GB HDD i den,,,,mer än XBOX och PS3

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    nice

    Jo men 20gb är inte mycket om man vill slänga in tex spel på den i framtiden...
    Fat man lär nog ha spelen på dvd skivor eftersom dom e på dual layer skivor

    Om det nu går o chippa xboxen...

    kanske nån sorts USB chipp i framtiden?

    vore ju en enkel lösning iaf

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    tror inte att det är 2.5" hdd iaf.. de är alldeles för dyra och för slöa... men visst om dom bara räknar med att man ska köra savegames på hddn så kanske dom kör det, men ska man köra några "original" program eller nåt som standard och som laddas från hdd´n så kommer det nog inte vara det för en högvarvad 2.5" är dyr och dom vill ha låg budget och 2995:- som 360n kostar tror jag inte halva priset är en hdd iaf... :P men jag kanske har fel

    men det är inte så kul att sätta in en 4200rpm:are i en supermaskin

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21
    Vill minnas att jag hade samma problem med min A1200 på amigatiden. Som tur var dröjde det inte länge innan adapterkablage fanns tillgängligt.
    Bara man kan mickla till ett BIOS till 360 som stödjer större HDD så är jag övertygad om att du kan koppla in en 3,5"

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hårddisken ingår väl inte i 3000:- versionen, man måste betala 4000:- för att få en 360 med hårddisk om jag inte läste fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja en XBOX 360 med alla tillbehör kommer gå på runt en 7000:- enbart grund packetet går på en 3000 & då får man inte ens trådlösa handkontroller utan med sladd, inte nog med det batteriet räcker knappt till 26 timmars spelande ju närmare lanseringen desto mer besvikelse blir det från en DVD brännare med DL som skulle bli en inspelningsbar maskin, blir det bara en sketen DVD läsare på 16x sån kan man få rund 200:-, typiskt MS mycket snack lite verkstad.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    köp premium då får du nästan allt du behöver sen så räcker batterierna i dom trådlös handkontrollen i 40 timmar pegge vart får du ditt info ifrån igentligen

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Från en säker källa så klart som vet vad han snackar om, ang batteriet så är det vid spel en livs längd på ca 30 tim som bäst beror på om den skall skaka eller ej.

    Vad du hittar ute på nätet i div speltidningar osv är bara spekulationer här är det säker källa som gäller...............
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    hoppas dom knäcker denna enhet snarst efter rel. Så man kanske kan plugga i en dvd-brännare och göra om den till sin ultimata DVD spelare, spelen ger jag inget för (XBMC!!).. och byta ut sin gamla surrande xbox med sladdar och fläcktar i alla hål.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det bara det du är ute efter finns det bättre grejor att tillgå
    2 st tvturners (se ett program spela in ett annat), DigitalTV markbunden/satelite, DVDbrännare, HDinspelning, PC spel + lite mer.
    Det är bara ens fantasi som sätter gränserna i vissa fall även plånboken
    Last edited by pege63; 2005-09-05 at 12:57.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Är det bara det du är ute efter finns det bättre grejor att tillgå
    2 st tvturners (se ett program spela in ett annat), DigitalTV markbunden/satelite, DVDbrännare, HDinspelning, PC spel + lite mer.
    Det är bara ens fantasi som sätter gränserna i vissa fall även plånboken
    Jo det är klart det finns många trevliga allternativ att tillgå. (kissbox) är ju bara en av många billiga konkurenter. Men i prisklassen under 3000:- så har jag inte ännu hittat en dvd spelare som har allt som en xbox fixar. Dessutom tycker jag personligen det är roligt att XBMC helatiden utväcklas och det kommer nya trevliga program att prova, hjälper till så man inte tröttnar lika snabbt på sin leksak.

    Men du får gärna komma med ett några allternativ.
    kravlista på vad maskinen bör klara av.

    Hddinspelning
    streamning av avi/xvid/dvd-r(img,etc)/mp3/bilder) Dreambox
    HDTV 720p 1080i (Komponent)
    Audio (DD/DTS) optisk utgång
    prislapp på under 4000:-

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja som sagt jag har en sådan maskin som jag själv satt ihop med det som bara jag vill att den skall ha prislappen för den låg på just under 5000 men så har jag ett import företag inom hemelektronik, PC, Digitaltv, just nu testar jag ett kort för SAT/Markbunden Dig TV (DVB-S/DVB-T) som funkar tillfredställande, kolla efter Hemelektronikmässan i Berlin på nätet, många fina grejjor där

    Som sagt det beror på vad man vill göra, jag vill sälv kunna se DigitalTV, spela in på HD alt DVD, spela PC spel, sura på nätet, kolla email, det kan man göra med det jag har nu, med ATIs nya X800 grafikkort får du ut även HDTV, SAT kortet klarar HDTV formatet men har inte tillgång till HDTV sänd provider, men om du kan lugna dig till DEC så kommer det riktigt heta grejjor inom just HDTV, En sak till gå inte på snacket om DigitaTV som går nu, man behöver inte en box till varje TV/video rent BULLSHIT snack, har själv en Digitalreceiver som är en COMBO box som tar SAT/markbunden, har Tv tv turners, har platts för en HD, men har inte fått den godkänt av BOXER för det är dom som skall godkänna snacka om skandal, bara för att dom inte kan få tillgång till den så kodkänner dom inte den heller, men jag väntar till DEC då kommer en nyare modell & blir det godkänd i ett EU lan så är den godkänna i alla EU länder.
    Om man är intreserad av sådant menar jag nu sorry för all text.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Xbox
    Inlägg
    36
    Respekt
    22
    Tack.. strax under 5000:- låter ju inte så farligt.. kan du importera lite till mig med . jag ska genast ut leta på messan =().. känner att det snart får komma en ersättare till min xbox som mediastation, men jag kan ju lugna mig till hösten 2006 om det ska va så.
    ~ ~ ~ ~ ~
    Mvh Master~0~onXbox

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vi väntar nog alla
    en tystlåten Xbox med bra kvalitet som man även kan kolla email och sådant
    digital-tv, inspelningsbar dvd, mååånga audio ut-/ingångar.
    vet inte.. finns så mycket man vill ha i samma maskin.
    går ju att bygga en egen men det är inte riktigt samma sak

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    det kommer definitivt ta lång tid att knäcka boxen. Om microsoft inte är helt väck så kommer det ta mycket lång tid
    Detta är min signatur

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    det är ju som någon säger... då boxen är knäckt så kommer jnu folk att köpa boxarna och sälja mycket.. sen sa samma person att de inte tjänar nåt på de spel dom har förutom HALO som blev en succé.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är ju helt fel MS tjänar inte en enda krona på XBOXEN som den är nu, utan all vinst (om det finns en sådan tror inte dom går ut med förluster) kommer från spel som dom gör varav HALO/HALO 2 är den som håvat in mest $, men det finns fler spel från MS som genererar $ därfört köper dom upp den ena efter den andra spelmakarna. Men nu skall boxen vara lika dan ut världen över samma stöd osv, osv, osv, bla, bla bla. Ett tipps köp inte XB360 i den gröna boxen utan den vita skillnad på ca 1000 lappen varför ja därför orkar inte dra det utan säger bara att CORE (vit box) sux 4 real.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Med tanke på hur jävla dåligt microsoft döljde Xboxens svaga punkter, vad gäller chippning, så förväntar jag mig inte direkt nån svårknäckt maskin. Jämför man med ps2 chippens alla tusen kablar, så är xboxen rena barnleken, och som sagt: äpplet faller inte långt från trädet. Så XB360 lär nog bli moddad hyfsat fort.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Xbox
    Inlägg
    36
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Med tanke på hur jävla dåligt microsoft döljde Xboxens svaga punkter, vad gäller chippning, så förväntar jag mig inte direkt nån svårknäckt maskin. Jämför man med ps2 chippens alla tusen kablar, så är xboxen rena barnleken, och som sagt: äpplet faller inte långt från trädet. Så XB360 lär nog bli moddad hyfsat fort.
    Vi får la hoppas på det.. skulle va gött och byta ut sin gamla rugg burk.. den lyter ju snart från marken så möt den väsnas. Trotts att man moddat ihjäl sig!
    ~ ~ ~ ~ ~
    Mvh Master~0~onXbox

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Anledningen till att MS gjorde en box var i ren desperation för att gå miste om intäckter fr spelen, själva mskinen var ingen HIT utan en dålig P3, nästa gen maskin är mycket bättre uttänkt så bra att vissa spel som storsäljare inte ens startade, så det med egna ögon i STHLM förra helgen i en LGHT i STHLM, snabbt som attan gick man över till ett bilspel för 360, jag blev inte imponerad av den alls många saker som det var sagt att man skulle kunna göra med den har fått stryka på foten som att kunna spela in fr TVn så att den skulle funka som en HTPC, jaja mycket snack liten verkstad som vanligt fr MS.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    instämmer helt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kommer vara många barnsjukdommar i början, som det är sagt skall det komma en nyare version av den åxå med dom grejerna på som det var tänkt fr början & det hoppas man ju på åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, man får ju hoppas på det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Angående hårddisken så använder 2.5" och 3.5" samma gränssnitt, bara två olika kontakter. Så om det är 2.5" är det bara till att modda lite.

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja, det är bara att göra en skarvsladd, men sen så är ju 2.5" hårddiskarna mycket segare, så även om man bara sätter dit en 8gig 3.5" så blir ju laddningarna mycket snabbare, särskilt när man kör xbox1 spel eftersom de emuleras via hdd'n.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Nytt chip och hdd
    By ProbablyX in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 13:31
  2. Lite funderingar ang. hdd byte och lite annat..
    By Sajbermaku in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 00:35
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •