Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem att få igång XBMC...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

Problem att få igång XBMC...

Hejsan nu kommer jag med ett litet problem jag skulle vara grymt tacksam om någon ville hjälpa mig med.
    Först så måste jag bara säja att jag e grym nybörjare på det här och jag v et egentligen inget om hur alla prog osv. funkar utan jag har bara installerat ett chip och fick nån skiva med där det fanns alla program mm.
    Boxen har funkat fint i typ ett år eller nått sånt med detta chip i sig.

Saken e den att jag har inte gjort nått alls med boxen utan igår funkade den och ja jag förde över en film från datorn som vanligt och skulle sen se den och då startar inte XBMC utan den hänger sig på "loading" screenen.

Jag kan komma in på dom andra menyerna typ apps games from hd osv. men inte Xbox media center då låser det sig.

Så jag tog min lilla skiva jag fick med och provade från den att reinstall XBMC och ja jag har väl provat lägga in evo osv. också men ingen skillnad.

Så vad gör jag nu? Lite desperat och tror ju att boxen e paj nu men hur tro ni att det ligger till? Och kom ihåg att jag e grön på det här ok
    MvH // Roger

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    läs på denna sida http://manual.xboxmediacenter.de/wak...?wakka=Indexså får du veta allt och lite till
    läs även faq för xbmc http://manual.xboxmediacenter.de/wak...mcFAQ&v=5juoch sök funktionen i detta forum fungerar bra eftersom detta har svarats på förut

börja med att läsa detta

Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
    A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure.

sedan råder jag dig att uppdatera din XBMC efter instuktioner på länken ovan
    du kan ladda ner en rätt så ny build här från 30 maj ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/
    Last edited by mysiskatten; 2005-06-11 at 16:44.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    UNDERBART!!! Thank u man nu löste det sig bara jag tog bort dom filerna så tackar å bockar det allra ödmjukaste.

Sen får vi se om jag vågar mig på en uppgradering med ny version också hehe....
    MvH // Roger

Liknande diskussioner

1. Eftersöker enkel Guide för att få 720p till xbmc samt spel/prog
    By Morphem in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 10:32
  2. Problem med koppling PC - XBMC
    By isch in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 22:26
  3. problem att spela upp vissa avi filer...
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 15:25
  4. Problem att få igång nedladdade spel...
    By Kjelleman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 23:35
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner