Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: SCPH-30004R & DMS 4 E.Z.I Lite?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22

SCPH-30004R & DMS 4 E.Z.I Lite?

Hur stor är risken att man "pajar" sin PS2 SCPH-30004R när man monterar ett DMS 4 E.Z.I Lite?

Såg att det stod om nå sån i produkt beskrivningen...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mycket stor risk, eftersom en av ic adaptrarna blir "för trång" för chippet man skall trycka fast det på. Då blir påfrestningarna för stora på det chippet. Om man är van att montera EZI chip kan man få dit det ändå, men när man gör det första gången och inte har "känslan" för det så är det bara ren tur om det blir rätt. Man får inte något 2:a försök...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Mycket stor risk, eftersom en av ic adaptrarna blir "för trång" för chippet man skall trycka fast det på. Då blir påfrestningarna för stora på det chippet. Om man är van att montera EZI chip kan man få dit det ändå, men när man gör det första gången och inte har "känslan" för det så är det bara ren tur om det blir rätt. Man får inte något 2:a försök...
    Jag har monterat E.Z.I tidigare dock i en V9...

Är det samma kontakter i en SCPH-30004R som i en SCPH-50004, alltså DSP:n? För jag skar bort den del som inte behövdes till V9.

Har ni nå lösa Eject/Power DSP eller vad dem nu heter (Den man sätter mellan moderkort och Eject/Power) ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är samma, men dimensionerna skiljer sig lite grann vilket gör att adaptern passar sämre på v5 (30004r) än på övriga modeller. Jag kan inte kolla om vi har några lösa delar liggande eftersom jag inte jobbar i butiken den här veckan. Du får ringa till butiken och kolla. Fråga efter Hussam, han har bäst koll på EZI chippen då han har fått göra alla monteringar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. DVD+R problem (DMS4 e.z.i Lite)
    By pipedragon in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 17:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner