Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 71

Diskussion: xbox 360 vs ps3

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Det där kan man tro på hur mycket man vill, och desutom kommer squareenix och sony alldrig sjunka så lågt att dom kommer ge ut FF spel till microsoft och deras krysslåda, för övrigt så är inte rpg spel tråkiga, till skillnad från hjärndöda fps spel som halo och världelösa sport spel, inget slår ett bra prg spel med bra ljup, historia m.m.
    Är ju iofs min egen åsikt, men dom som tycker tvärtom har FEL

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    de finns nått som hete läsa här är beviset att ff kommer till 360
    http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/...y11/index.html

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ja gillar egentligen bara bilspel o ps3 har bara 2 spel ja vill ha o dom är bilspel

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Njo men det där är inget riktigt FF spel, Online FF spelen är värdelösa, så det klassar jag inte som ett FF spel

    Mina fördomar mot Microsoft och Xbox och alla speltyper utan Rpg och Äventyr är djupt rotad

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ok du får tycka va du vill men ps3 kommer väll också ha en online del som kommer suga sen finns de ju fler rpg spel till 360 än bara ff

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    sen kommer 360 ut ett år för ps3

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Njo visst finns det ett fåtal rpg spel till Xbox, men inget som är värt att spela enligt mig.
    under tiden man väntar på ps3an så kan man passa på att köpa upp ett lagger med billiga ps2 spel att dra igenom under tiden
    För den som väntar på något gott väntar alldrig för länge

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    precis det är därför man inte ska köpa xbox
    allt jag vill är att få det funka.....

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    klart man ska ha xbox

  11. #41
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Men ofta FF är ngt att hänga i julgranen... Ett RPG (role-playing game) innebär att du spelar en roll, det gör du ju i alla spel, men det dem syftar på är utvecklandet av en roll, frihet att fatta egna beslut, gå egna vägar osv. Det existerar inte i FF och dylika japanska "roll"spel. Man får istället gå till pc-rollspel såsom Fallout-serien eller planescape torment. Jag vet att det är fel forum att skriva om det här men jag måste reagera på inlägg som pushar för Final Fantasy-serien, usch och fy, om det är sånt som är Ps3:s flaggskepp hoppas jag konsollen går i graven fort som attans.

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Jag håller inte med om något av det du skriver, och jag orkar inte ens börja förklara för dig att ett rpg är så mycket mer en det du skriver, och varken Fallout eller något annat som jag kallar det "Leksaks rpg" har någon större chans mot titlar som FF,Xenosaga, wildarms m.m

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Alltid kul när förståsigpåare diskuterar världsliga proplem
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #44
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ok, du vinner, 1-0 till dig.

  15. #45
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tycker det är otroligt korkat att ffXII ska släppas till ps2
    samma kvartal som ps3 verkar komma ut.
    Dom kunde gjort en Microsoft och uppat grafiken och släppt
    det till releasen av ps3, där snackar vi drag plåster.

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Lalala snackar ni rollspel så finns det bara Nintendo revolution...
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  17. #47
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Vattenspridarn: Eller Snes?
    Orka revolution, reaktionära drag is the shit.

  18. #48
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej, jag undrar vilket ni kommer att välja, Xbox 895 eller ps8?
    Vilken är häftigast? vilken kommer ha de bästa spelen? vilken är starkast?



    (observera att det e skrivet med ironi)
    Crystal box
    Smartxx v2
    Maxtor 250gig hdd

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jag väljer en rödvinbox & et vitt vinbox både är lika goda för olika tillfällen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Smaken är som röven, klöven...
    Crystal box
    Smartxx v2
    Maxtor 250gig hdd

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Till att börja med, ber jag om ursäkt för OT men jag stör mig på trångsynta människor...

    Citat Original inlägg av MeanMrMustard
    Jag håller inte med om något av det du skriver, och jag orkar inte ens börja förklara för dig att ett rpg är så mycket mer en det du skriver, och varken Fallout eller något annat som jag kallar det "Leksaks rpg" har någon större chans mot titlar som FF,Xenosaga, wildarms m.m
    Du är ju så otroligt trångsynt, det är ju precis som Kukz0r säger.
    FF har kallat sina spel för RPG. Men du har ingen chans att utveckla din karaktär över huvud taget. Allt är ju redan förutbestämt.

    Men det du kallar "Leksaks rpg" (Riktiga RPG med andra ord), där kan du ju utveckla dina karaktärer, ge dom egna personligheter, ond/god m.m.
    Är det inte det som egentligen är RPG??

    Och du säger ju själv att vissa FF inte är "riktiga" FF, vad är det då?

    Edit: Morrowind The Elder Scrolls, där har du ett RIKTIGT rpg-spel.
    Last edited by zarenpojken; 2005-07-05 at 00:38.
    Det är bättre att borsta katten än att kasta bort den... Tänk på det...

    Zaren

  22. #52
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    håller med dig zarenpojken

  23. #53
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Håller med dig Zarenpojken =)

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av general_31
    sen kommer 360 ut ett år för ps3
    Jag visste inte att det var ett år mellan vinter och vår...

    Citat Original inlägg av general_31
    Till alla er som säger sånt här. KOLLA era källor! Länkarna leder till uttalanden från ATI, som har gjort GPU:n till Xbox 360. Ni tror inte att de kommer försöka få folk att tro att deras produkt är mycket bättre? Snälla, inte för att man kan lite på Sony's information heller, men om ni ska länka till något sånt där, se till att det inte är ett officiellt uttalande.

    Citat Original inlägg av general_31
    dom körde int spele på ful kapasitet de va bara 1/3 av grafiken dom körde ¨på sen så använde dom ju en dator för att visa spelen
    Ännu ett exempel på en opålitlig källa, detta är ett officielt uttalande från Microsoft. Det finns inget BEVIS för att den färdiga produkten kommer vara 2/3 starkare än vad som visades.

    För er som vill höra en lite rolig sak var det för övrigt två stycken Powermac's som Xbox-demona kördes på...

    Möjligtvis OT:
    Sen, Final Fantasy är ett RPG. Morrowind är ett RPG. Planescape Torment är ett RPG. Det finns många variationer på ett RPG. Rollspel är bara ett begrepp. Grundregeln för ett RPG är väl att man ska kunna utveckla sin karaktär som man vill? Det kan man i Final Fantasy, inte alls på samma sätt som i Morrowind, men det är två variationer. Personligen tycker jag mer om det storydrivna Final Fantasy framför Morrowind, men å andra sidan har jag inte fått chansen att spela mycket MW.

    Stor Chans För OT:
    När ni köper ett Xbox, när ni inte kan köpa någon annan konsol än Xbox för att Xbox "bara är bäst". Tänk då på att för varje konsol så går pengar till M$ och hjälper de att öka sin andel av marknaden. Eftersom de praktiskt taget har oändligt med pengar kan det tyvärr bli så att de andra jättarna (Sony och Nintendo) blir utkonkurrerade. Och då får vi samma syndrom som i datorvärlden. Microsoftvärldsmonopol.
    Last edited by unstopp; 2005-07-06 at 11:08.

  25. #55
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Unstopp: Hur utvecklar man sin karaktär i FF och dyl. spel? Plussas inte bara de befintliga färdigheterna med x antal poäng vid varje lvl. Man har ju iof itams und so weiter men hur stor påverkan har det egentligen? Det jag stör mig mest på är avsaknaden av effekt på omvärlden, allting är förutbestämt, vad du än gör så är storyn densamma. Kanske finns det tre olika (+ ett hemligt) slut men räcker det verkligen? Inte för mig, jag vill känna att valen jag gör har ngn sorts betydelse. Nu har jag faktiskt inte fördjupat mig i ett japanskt rollspel sen Snes-tiden så det kanske har förändrats radikalt, men som jag uppfattar det är det bara grafiken som har förbättrats...

    Vad betyder förresten OT?

  26. #56
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det beror på vad för FF man spelar. I FFVII så är det som du säger, exp plussas ihop i en inte alltför påverkbar process. Däremot så har du FFX där du har en så kallad "Sphere Grid" som du går omkring på med karaktärerna. När du vinner en strid så får du ett visst antal AP som i sin tur ger turns. För varje turn kan du gå ett steg på Sphere Griden. Du väljer själv vart du vill gå, du kan gå in på andra karaktärers ursprungliga del med mera. Däremot finns det inte, som du säger, en möjlighet att inverka på världen omkring sig. Det är synd, men så är det. Alla tycker olika. Du verkar inte tycka om att inte ha samma kontroll som i vissa andra spel, så därför tycker du inte om FF. Det är ganska enkelt

    Att det bara skulle vara grafiken som ändrats är också fel, eftersom spelsystemet förnyas helt vid varje ny release.

    OT betyder Off-Topic. Alltså att jag egentligen inte borde skriva det här eftersom det inte hör ihop med ämnet för tråden.

  27. #57
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Som sagt så är jag ju inte insatt i de nyare utgåvorna, men jag kan tro på att det finns förändringar även spelmässigt. Det här blir ju en diskussion med cirkelresonemang sä jag tycker alla ska enas om att var oeniga.

    Och det här var onekligen OT... =)

  28. #58
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Låter precis som jag alltid velat ha det

    Japp, från att diskutera Microsofts nya konsol till att prata om ett företag som inte släppt ett spel än till Xbox's största framgång...

  29. #59
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    never ever land
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det roligaste måste ändå vara att ATI går ut och säger att Xbox360 med deras grafik krets i sig kommer att vara överlägsen alla kommande konsoler de närmsta 5 åren....måste kännas kul för nintendo som oxså kommer ha ATI kretsar i sin nya maskin.
    ______________________
    XBOX 1.1
    Philips DVD
    Alladin
    Bios M7
    160gig Seagate
    ______________________
    Playstation 2
    Silver
    Dms3
    ______________________
    GameCube
    Viper Chip
    Cobra 0,4
    ______________________

  30. #60
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Zelda spelen är det bästa rpg spelen.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •