Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 71 av 71

Diskussion: xbox 360 vs ps3

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    vet int riktigt om ja kan hålla med dig

  2. #62
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Zelda-spelen är väl ändå klassade som äventyrsspel?

  3. #63
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Skitsamma vilket spel som är vad.
    Kolla bara på Resident Evil till Game cube. Vet inte om jag spelat ett enda xbox-spel som kan mäta sig mot det och nintendo som ska ha sämsta specifikationerna.

    Anledningen att xbox är bra nu är inte för att xbox i grunden är en bra maskin utan att man har chippat och monterat in större disk och låst upp alla funktioner som Microsoft inte vill att vi ska använda.

    Säg att de skulle lyckas låsa 360 så hårt att det inte går att chippa och använda det på samma sätt som dagens xbox så kan jag inte se varför xbox ska vara bättre än någon annan konsoll.

  4. #64
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag såg en film någonstans med intervjuer och bilder på xbox 360, och med menysystemet som sitter i den så verkar det som om dom tagit insperation från allt som kommit ut till den vanliga boxen. rätta mej om jag har fel men jag har t.ex hört rykten om att MS har lagt in en mediaspelare på 360, inte helt olik XBMC (det såg även ut så på filmen).

    Jag tror inte MS anstränger sej extra för att man inte skall kunna chippa xboxen, för dom känar ju bara på det. p.g.a ju fler saker som utvecklas till en chippad box, å ju fler användningsområden den får, ju fler konsoller säljer dom.
    Jag köpte min box enbart på grund av alla möjligheterna som fanns då man chippade den.

    Visst, dom förlorar visserligen pengar på illegala kopior av deras spel, men i ärlighetens namn så gör inte MS så många eller bra spel. Visst Halo gjorde dom en jävla massa pengar på, vilket jag tror att dom kommer att göra om dom gör ett Halo till 360 också, dom spelen vill många ha orginalet av.

    Ska dom käna så mycket som möjligt, vilket jag tror dom kommer att försöka, så tror jag inte att dom kommer att satsa på att få intäkter via spel. Utan att sälja så många konsoller som möjligt. Så jag tror som sagt inte att dom lägger ner en massa tid på att försöka krångla till det för "hemma moddarna".

    Hur som helst, det finns inget dom kan göra för att hindra konsollen från att bli hackad. Jag vet folk som kommer att skruva upp konsollen innan dom ens kopplat in den i tv:n (Hansi? ) för att se hur den ser ut på insidan...

    Jag ger det ett par dagar, högst en vecka, innan vi får höra om den första chippade xbox 360.
    Det är bättre att borsta katten än att kasta bort den... Tänk på det...

    Zaren

  5. #65
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Spelbolagen tjänar inte de stora pengarna på konsollerna utan på licenserna de säljer till spelutvecklarna, ju fler som köper spelen=fler stora utvecklare=fetare lincenser=mkt klirr i kassan för MS. Därför motarbetas MS plånböcker vid piratkopiering.
    Jag är för piratkopiering och jag tror att hur mycket än MS försöker försvåra modifiering av sin konsol, kommer den ändå vara knäckt inom loppet av ett par dagar - rejält jävla knäckt...

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    jag minns tiden innan xbox, själv hade jag haft ps1 under ett längre tid och brännt ett rätt stort antal spel, jag fruktade nu framtiden, det jag läste i intervjuer gav mig kalla kårar "xbox kommer inte att kunna chippas eller råka ut för något liknande pirathyss". hur skulle min plånbok kunna överleva nästa konsol!? tog väl sen nån månad efter release innan det var fixat, ska bli spännande att se vad utvecklarna säger och sedan hur lång tid det tar för piraterna...

  7. #67
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    jag ska införskaffa mig en xbox 360 för att jag hatar alla personer som daltar med ps. Jag vet inte en enda som har en xbox som måste gå och "hävda" sig hela tiden, det är alltid PS folk som måste göra något sånt. Jag kommer skaffa mig en XBOX för att jag inte vill förknippas med sådant drägg! (och för att xbox 360 kommer ha världens bästa online tjänster!)
    Jag är en idiot

    Xbox 1.0 + Xtr2-pro + 160 GB HD

  8. #68
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hurru farfar, du gamle griniga gubbjävel.

    Ska du hålla dig laglig så är inte xbox så mycket bättre än PS2 så sluta snälla att kalla folk drägg bara för att de äger ett PS2.
    Xbox blir bara en otroligt bra maskin om du är olaglig och stoppar in ett annat bios och installerar en större HD. Det finns inte speciellt många spel som utnyttjar den extra kapaciten i xbox.

    360 kommer du förmodligen inte kunna spela chippad på microsofts egna onlinetjänst iaf så det känns inte som något extremt bra argument.

    Fan att sitta och spy galla över folk när du bara spekulerar.
    Föds man till en så dålig person eller har du gått någon kurs?

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och vad är det som är så olagligt att byta BIOS och hårddisk???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Klura på den

  11. #71
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Och vad är det som är så olagligt att byta BIOS och hårddisk???


    mycket bra svar Hansi



    btw...börjar likna dagis här inne :S

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •