Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Boxen bootar inte från skivan

  1. #1

    Red face Boxen bootar inte från skivan

    Jag har problem med att starta min box. Tänkte köra Superdisc, men skivan ville inte boota. Tänkte att det kanske var "evoxdash.xbe" som "störde" på något vis, så jag tog bort den (Har dock filen kvar på min dator).

    Nu kommer jag ingen vart. Kan inte köra ftp och lägga tillbaks filen heller. Är det bara att kassera boxen eller finns det några knep? (Det är inga fel på Superdisc, då jag har använt den på en annan box utan problem)

    Under uppstart får jag felmeddelande 21. (En svart ruta med massa grön varningstext på olika språk)

    Några idéer någon?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    tror du måste byta hårddisk för att jag fick samma text när jag gjorde ett hårddiskbyte, jag hade pinnat den fel, men eftersom din funkat tidigare så är den antagligen trasig. Annars kolla så att du och din kompis har samma läsare(olika läsare läser olika skivor)

  3. #3
    Känns lite långsökt tycker jag... Även fast risken finns, så är sannolikheten att HDD'n pajar precis när jag skall köra Superdisc inte särskilt hög. Åtminstonne paja fysikskt.

    Kanske den möjligtvis blivit låst på något vis, men det borde i så fall gå att låsa upp?

    Även om jag skulle köpa en ny HDD, kommer jag inte kunna boota från skivan. Eller? Lät som det är ett dyrt test, ifall det inte är det som är felet

    Någon annan idé?

  4. #4
    Fick ordning på boxen!!!

    Boxen bootade inte för att den var kinkig med min CD-RW-skiva. Brände *********** på skivan och vips så funkade det

    Bara att ftp:a tillbaks "evoxdash-filen" till C:

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    bra det! Sa bara att alternativet fanns att hårddisken var trasig.

Liknande diskussioner

  1. 120gig hdd'n från xbox funkar inte i datorn längre?
    By KrillKill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 11:35
  2. Skivan bootar inte!
    By Prezident in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 23:40
  3. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 17:02
  4. Varför tar den inte CD skivan
    By mrosen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-02, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •