Har haft min box i 5 månader o nu har något hänt..
Boxen botar tre gg och ställer sig o blinkar rött o grönt. Problemet uppstod när jag hade lånat ut boxen till en polare, den funkade felfritt hos honom för jag var den sista som spelade på den där. Men när jag kom hem så funkade ingenting rutan blir svart o boxen blinkar värre än en skitfull tomte på julafton.
Det e inte jag som lött utan ett företag o vist, lödningar kan ju lossna ändå så jag plockade isär den o kollade lödningarna, kollade oxå om den startade som vanligt utan chippet o det gjorde han utan problem, orginal dash frågade efter klocka o datum vilket jag reflekterade över för strömen hade inte varit borta från boxen mer än 30 min.
Jag satte tillbax chippet utan att ha gjort något annat med det och det funkade (det är här man hoppas att historien skulle vara slut)
Nästa dag kom o jag skulle slå på boxen, o den botar igen o ställer sig o blinkar.
Fine tänkte jag o plockade bort chippet o kollade om orgina dash ville ha klockan igen o det ville det, utan att stömkablen varit borta, testade med chippet igen o nu går det inte, den bara botar 2 gg sen blinkar.
Eftersom boxen tappar klockan om man startar med chippet så skulle väl jag chansa på att nåt e kortslutet i chippet, men hur reagerar chippet på om EEpromten e paj?
Tror ni att ett nytt kort löser saken elr är det bara att lämna in den och hoppas att inte moderkortet är för skadat?
Lite info om boxen kan ni ju få: crystal 1,6, maxtor 250gig hdd, smartxx v2 med bios m8plus_16_256_lba48
Mvh Micke.. Ps, Hansi har ni mycket att göra nu?
Bookmarks