Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Botar 2 gg sen ställer sig o blinkar

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0

Unhappy Botar 2 gg sen ställer sig o blinkar

Har haft min box i 5 månader o nu har något hänt..
    Boxen botar tre gg och ställer sig o blinkar rött o grönt. Problemet uppstod när jag hade lånat ut boxen till en polare, den funkade felfritt hos honom för jag var den sista som spelade på den där. Men när jag kom hem så funkade ingenting rutan blir svart o boxen blinkar värre än en skitfull tomte på julafton.

Det e inte jag som lött utan ett företag o vist, lödningar kan ju lossna ändå så jag plockade isär den o kollade lödningarna, kollade oxå om den startade som vanligt utan chippet o det gjorde han utan problem, orginal dash frågade efter klocka o datum vilket jag reflekterade över för strömen hade inte varit borta från boxen mer än 30 min.
    Jag satte tillbax chippet utan att ha gjort något annat med det och det funkade (det är här man hoppas att historien skulle vara slut)
    Nästa dag kom o jag skulle slå på boxen, o den botar igen o ställer sig o blinkar.
    Fine tänkte jag o plockade bort chippet o kollade om orgina dash ville ha klockan igen o det ville det, utan att stömkablen varit borta, testade med chippet igen o nu går det inte, den bara botar 2 gg sen blinkar.

Eftersom boxen tappar klockan om man startar med chippet så skulle väl jag chansa på att nåt e kortslutet i chippet, men hur reagerar chippet på om EEpromten e paj?
    Tror ni att ett nytt kort löser saken elr är det bara att lämna in den och hoppas att inte moderkortet är för skadat?

Lite info om boxen kan ni ju få: crystal 1,6, maxtor 250gig hdd, smartxx v2 med bios m8plus_16_256_lba48

Mvh Micke.. Ps, Hansi har ni mycket att göra nu?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är förmodligen dålig kontakt mellan chippet och pinheadern. Vi brukar köra med lite smältlim för att se till att chippet sitter kvar på pinheadern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    Jag tycker att jag har varit på dom kontakterna så många gånger men jag ska testa igen... Annars tror jag att jag lämnar in den.

En ochippad box är ju en väldigt tråkig box...

Tack för hjälpen iaf.
    Crystal box
    Smartxx v2
    Maxtor 250gig hdd

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    Jag lämnade in boxen o det va lödningarna som inte höll måttet, nu funkar det som de ska igen..
    Crystal box
    Smartxx v2
    Maxtor 250gig hdd

Liknande diskussioner

1. Startar men hänger sig sen?
    By ali2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-19, 10:34
  2. Xbox Startar om 3 ggr sen blinkar ...
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 19:21
  3. Xboxen bootar om 3ggr sen blinkar den bara rött&grönt
    By Trayser in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 15:41
  4. Boxen blinkar grönt 1/2 sek sen blinkar den rött ??
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 03:06
  5. Xbox piper och stänger av sig. Blinkar EJ någon färg!
    By GRiFFiN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 00:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner