Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: emulator?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    emulator?

    tja, jag e en noob angående emulatorer men jag skulle vilja att nån berättade vad det är och hur man gör för att få dom till xboxen

    tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    tjo noob
    först kan du berätta vad du kan istället för vad du inte kan :P
    vet du hur man "Ftp:ar" in till xboxen?
    isf slänger du de emulatorer du vill ha i antligen E:\Emulators lr F:\Emulators

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    emulator?

    tja igen, jag vet faktiskt hur man ftp:ar. och jag tror jag har fattat ungefär vad det e nu. men jag har en fråga till: hur gör man för att spela spel med emulatorer.

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Emulatorer möjligör att man kan spela äldre konsolspel på din xbox som tex. snes, nes, playstation osv. En emulator är ungefär som ett program. Vi säger att du har ftp'at över en n64 (nintendo 64) emulator till F:\games\emu\n64\. Oftast finns då en undermapp i emulatorns dir som heter t.ex. "roms" eller "games". Där lägger man romsen (spelen) . Romsens format (.någonting) varierar beroende på vad det är för något man ska emulera och till vilken konsol romsen är till. Det kan t.ex. vara *.gba, *.nes eller *.snes. Till n64 är brukar romsens format oftast vara *.v64 eller liknande. När man har lagt in spelen man vill ha på rätt ställe startar man emulatorn (har man EvoX bioset hittar man emulatorerna under Games-->Emulators om man har lagt in emulatorn på rätt ställe.) När man har startat emulatorn brukar man komma till någon sorts meny där det oftast finns en lista på romsen man lagt in. Sedan brukar det bara vara så att man väljer spelet i listan och trycker t.ex. på start så startar det precis som det gör på orginal konsolen. I emulatorns meny brukar man även kunna ändra/se knapparna till emulatorn. Emulatorer varierar ofta i kvalité, då vissaendast kan spela upp några få spel som hackar något enormt medans vissa mer avancerade emulatorer kan spela upp 1000-tals olika spel i perfekt återgivning (se vilka emulatorer fungerar bäst? ). Om du hittar ett spel som inte fungerar ska du först undersöka ifall emulatorn stödjer spelet (det brukar finnas en lista i emulatorns dir) om det inte stödjer det får man leta efter en annan emulator. Det kan även i vissa fall vara fel på romen eller att någon har slarvat med fil formatet. Ofta kan man söka hjälp om det inte finns något man förstår i readme filen eller på emulatorns officiella hemsida (eller så kan man fråga mig ). Man ska också se till att man har den senaste verisionen av emulatorn för annars kan man också få problem. Roms och emulatorer finns att hitta på många olika ställen som t.ex. fildelning (som bittorrent och dc++) och på hemsidor. Eller så kan man kan alltid pröva att googla för att hitta det man letar efter.

    Hoppas nu detta har hjälpt dig något!

    MvH
    Fruktsoda

Liknande diskussioner

  1. PS Emulator till Xbox
    By Kiickman in forum Emulatorer
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 19:05
  2. PS2 emulator till x-boxen?
    By Mellwing in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 12:02
  3. bra sega genesis emulator???
    By rallle in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 14:02
  4. Emulator, motsvarande
    By LostInXboX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 21:16
  5. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 02:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •