Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: USB eXtreme

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Question USB eXtreme

Detta är just vad jag har väntat på!

men har ett par frågor.
    1. Är det många som testat usb extreme? funkar det bra?
    2. Hdd? skulle det funka bra med en sån här? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309767&cks=PLC

3. Har hört att det "kan" hacka i spelen, men det är bara på filmsekvenser eller?
    Tackar för svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hårddisken lär fungera bra. Men det är ju inte särskilt ekonomiskt att köpa en så liten disk. Skall du inte släpa omkring på den mycket är det väl bättre att köpa en 3.5" baserad disk på minst 200GB (1550:- på samma sida) eller 100GB (1150:-) än en liten pluttig 40 giggare för 850:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är bara filmsekvenser som KAN hacka, annars märker du bara usb-portens dåliga prestanda på att du får vänta längre mellan nivåbyten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jo det är ekonomiskt för mej eftersom jag har ett xbox med 200 GB
    Så jag behöver bara denna till dom bra ps2 spelen som inte kommer till xbox.
    Men det är inte garanterat att filmsekvensker hackar eller?
    Och själva spelen gör det inte va?

ni kan se fram emot en beställning av mej a.s.a.p
    Tack så mycket för snabbt svar

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mik
    Jo det är ekonomiskt för mej eftersom jag har ett xbox med 200 GB
    Så jag behöver bara denna till dom bra ps2 spelen som inte kommer till xbox.
    Men det är inte garanterat att filmsekvensker hackar eller?
    Och själva spelen gör det inte va?

ni kan se fram emot en beställning av mej a.s.a.p
    Tack så mycket för snabbt svar

60GB mer för 200 spänn. Kom igen! Och självklart hackar det inte under själva spelningen, allt är ju redan inladdat i minnet.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Okej okej, men jag kommer ändå köpa 40 GB. bara för att jag vill

Men en fråga till, spelar region nån roll med USB eXtreme?
    Alltså om jag har en PAL PStwo, kan ja slänga in NTSC spel på hdd:n då?

Tackar för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja. Det är bara själva USB eXtreme du måste ha i rätt version för din PS2 :-)

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Hej

I vilket format ska man lägga över spelet till på HDD:n? Alltså iso, bin, mdf, img eller vilketsom eller något helt annat? Så man måste alltså köpa NTSC versionen av USB eXtreme om man vill köra NTSC spel? I så fall kan den beställas ifrån PSXCare? Jag har en hitachi deskstar och en seagate barracuda skulle dem fungera bra? Mycket tacksam för svar!

//Tony

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver bara köpa NTSC versionen av usb extreme om du har en amerikansk ps two.

USB Extreme läser in spelen från originalskivan, du sätter den i pc:ns dvdläsare.

Men du kan ju alltid luras genom att mounta valfri iso i t.ex. daemon tools. Den lär ju klara alla format du räknade upp :-)

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Ahh ok, tack så mycket för ditt snabba svar!

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    funkar den här hdd´n till mitt playstation two slim ?
    http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307391&cks=PRL
    /kettan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det var en sådan (men 250GB) jag använde när jag testade usb extreme.

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    kör du genom usb eller ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det är ju det vi diskuterar här....

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Last edited by kettan; 2005-08-12 at 08:47.

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    E riktigt noob på Ps2, frågan lyder måste ps2 vara chippat för att det ska fungera?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kettan

Varför skulle den inte fungera? Bara det är en USB disk så skall det inte vara några problem.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Gufo
    E riktigt noob på Ps2, frågan lyder måste ps2 vara chippat för att det ska fungera?

Nej

Liknande diskussioner

1. Ta bort enstaka spel från USB Extreme?
    By KitsuNe in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 02:31
  2. Probelm med USB Extreme
    By Lipega in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 15:52
  3. 6 frågor om USB Extreme
    By Lipega in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 19:14
  4. PSX spel på USB Extreme?
    By KitsuNe in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-05-10, 01:38
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 18:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner